LTStraipsnis grindžiamas empiriniu tyrimu, kuris leidžia nustatyti švietimo įstaigų vadovų lyderių savybes, reikšmingas jų veiklai mokyklos bendruomenėje. Lyderio socialinių, vadybinių, asmeninių savybių visuma buvo nurodyta analizuojant mokslinę literatūrą tyrimo problemos aspektu. Tyrimo instrumentas – pusiau uždaro tipo anketa, kurios diagnostinį konstraktą sudaro 27 mokyklos vadovo savybės. Mokyklos vadovų lyderių savybės suskirstytos pagal faktorius. Tyrimo pagrindu formuluojamos išvados, pagal kurias mokyklos vadovai lyderiai, siekiantys būti reprezentatyvūs mokyklos bendruomenėje, turėtų ugdytis lyderiams būdingų savybių sistemą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lyderystė; Savybės; Vadovas lyderis; Leadership; Manager leader; Traits.
ENThe article is grounded on the empirical research which enables to identify traits of managers-leaders of ducational institutions, which are significant for their activities in school community. The whole of the leader's social, managerial and personal traits was distinguished, analysing research literature in the aspect of research problem. The research instrument is semiclosed questionnaire, the diagnostic construct of which consists of 27 school manager's traits. Distribution of school managers-leaders' traits by factors was distinguished. Based on the research, conclusions are formulated, orientating school managers-leaders who seek to represent school communities to self-develop the system of traits characteristic to leaders. [From the publication]