Matematikai gabių vaikų išskirtinumo atpažinimas : pedagogo kompetencijų raiška ugdymo procese

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Matematikai gabių vaikų išskirtinumo atpažinimas: pedagogo kompetencijų raiška ugdymo procese
Alternative Title:
Recognition of exceptionality of children gifted for mathematics: manifestation of teachers' competencies in the educational process
In the Journal:
Mokytojų ugdymas [Teacher Education]. 2010, Nr. 15, p. 120-131
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojant pedagogų matematikai gabių vaikų ugdymo patirtį siekiama išryškinti jų atpažinimo kompetencijos raišką ugdymo procese. Pristatyti empirinio tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad pedagogai patikimu matematikai gabių vaikų identifikavimo šaltiniu laiko jo veiklą per pamokas. Pedagogai ją charakterizuoja kaip išsiskiriančią nuo bendraamžių pirmiausia pagal kiekybines charakteristikas (greičiau, daugiau išsprendžia uždavinių ir pan.), tik tada atsižvelgia į kokybines charakteristikas (gilesnės nei bendraamžių žinios, neįprasti uždavinių sprendimo metodai). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Gabių vaikų ugdymas; Gabus vaikas; Matematikai gabių vaikų identifikavimas; Education of gifted children; Gifted child; Identification of children gifted for mathematics.

ENAnalysing teachers' experience of educating children gifted for mathematics, the article seeks to highlight manifestation of competency of their identification in the educational process. The presented results of the empirical research enable to state that teachers consider children's activities in the lessons a reliable source of identifying children gifted for mathematics. Teachers characterise this activity as distinguishing itself among peers, first, according to quantitative characteristics (solve faster, solve more problems, etc), only then they consider qualitative characteristics (knowledge is deeper compared to peers', unusual methods of problem solving). [From the publication]

ISSN:
1822-119X; 2424-3302
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32192
Updated:
2018-12-17 12:53:56
Metrics:
Views: 42    Downloads: 12
Export: