LTStraipsnyje analizuojant pedagogų matematikai gabių vaikų ugdymo patirtį siekiama išryškinti jų atpažinimo kompetencijos raišką ugdymo procese. Pristatyti empirinio tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad pedagogai patikimu matematikai gabių vaikų identifikavimo šaltiniu laiko jo veiklą per pamokas. Pedagogai ją charakterizuoja kaip išsiskiriančią nuo bendraamžių pirmiausia pagal kiekybines charakteristikas (greičiau, daugiau išsprendžia uždavinių ir pan.), tik tada atsižvelgia į kokybines charakteristikas (gilesnės nei bendraamžių žinios, neįprasti uždavinių sprendimo metodai). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Gabių vaikų ugdymas; Gabus vaikas; Matematikai gabių vaikų identifikavimas; Education of gifted children; Gifted child; Identification of children gifted for mathematics.
ENAnalysing teachers' experience of educating children gifted for mathematics, the article seeks to highlight manifestation of competency of their identification in the educational process. The presented results of the empirical research enable to state that teachers consider children's activities in the lessons a reliable source of identifying children gifted for mathematics. Teachers characterise this activity as distinguishing itself among peers, first, according to quantitative characteristics (solve faster, solve more problems, etc), only then they consider qualitative characteristics (knowledge is deeper compared to peers', unusual methods of problem solving). [From the publication]