LTStudijų programos tikslų įgyvendinimo galimybių pristatymas tik metodinio ir materialiojo programos aprašo, modulių sąrankos ir skaitytinos literatūros sąvado pagalba veikiau primena apie programos materialinį aprūpinimą, rengėjų geros programos sandaros supratimą ir šviežiausios programos vykdymui priimtinos literatūros žinojimą, tačiau nesudaro pakankamų prielaidų įvertinti ir įgyvendinti tokių programos savybių kaip programos konkurencingumas, adekvatumas programos dalyvių interesams, programos ekonomiškumas, lankstumas ir adaptyvumas ir, pagaliau, programos kuriama vertė bei programos rizika. Šio straipsnio analizės objektas yra studijų procesas, ieškant to proceso efektyvumo ištakų ir veiksnių, jau studijų programų parengimo etape ir akcentuojant proceso dalyvių – studijuojančiųjų, universiteto, verslo ir valstybės interesų suderinamumo būtinybę. Studijų programoje, kaip projektuojamo studijų proceso tikslų, priemonių, vyksmo ir tikėtinų rezultatų sąvade, be jau paminėtų proceso dalyvių interesų atskleidimo ir jų suderinamumo numatymo turėtų atsiskleisti ir tokie studijų proceso atributai kaip konkurencingumas, paremtas proceso ekonomiškumu, lankstumu ir adaptyvumu, turėtų būti nubrėžtos programuojamo studijų proceso galimos bendrosios vertės ir verčių kiekvienam iš proceso dalyvių: universitetui – savininko vertės, studijuojančiam – vartojamosios vertės, verslui – pridėtinės vertės, valstybei – viešosios vertės apmatai. [Iš leidinio]Ir dar, jau studijų proceso programoje turėtų būti įvertinti programoje projektuotų tikslų ir tikrovės vyksmo neatitikimo rizikos iššūkiai, kurių prevencija ar studijuojančių gebėjimo sušvelninti galimų rizikų pasekmes išugdymas yra būtinas reikalavimas studijų procesui, taigi ir jo organizatoriams. Straipsnyje puoselėjama viltis, kad įsakmus reikalavimas laikytis aptariamų interesų suderinamumo principų, atlikti pagrįstus paminėtų naudų vertinimus ir viešai juos skelbti atimtų pagrindą neargumentuotoms ar netgi demagogiškoms diskusijoms apie vienų ir kitų programų privalumus ir trūkumus ar jų reikalingumą. Dar daugiau, objektyvi informacija pasitarnautų būsimų studentų pasirinkimui, kai jie matytų tiek gautiną iš programos naudą, tiek galimas rizikas ir, pagaliau, turėdami garantiją, kad programose iškelti įsipareigojimai bus tikrai įvykdyti. Konkretizuojant studijų programų rengimo principus, nagrinėjimo objektu pasirinktas Vilniaus Gedimino technikos universiteto Verslo vadybos fakulteto studijų kompleksas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Informacinės sistemos; Mokslas ir specializacija; Studijų programa; Studijų programa, informacinės sistemos, mokslas, specializacija; Information systems; Science and specialization; Study program; Study program, information systems, science, and specialization.
ENThe object of article is the process of studies, seeking the sources and factors of this process effectiveness in the stage of studies programs preparation and primarily highlighting the necessity of interests' compatibility of process participants - entrants, university, business and nation. Without mentioned detection of the interests of process' participants and anticipation of its compatibility in the studies program as digest of purposes, means and possible results of projecting studies process the attributes of the studies process such as competitiveness based on economy of process, flexibility and adaptivity should be unclosed and possible general values of the studies process and drafts of values for every participant of process - for the university - the value of services provider, for the student - values of the knowledge and practical skills formed by the programme, for the business - surplus values, for the nation - public values should be defined. […] The hope is flattering that commanding requirement to follow the principles of interests' compatibility, to do reasoned estimations of mentioned values and to publish its results openly will eliminate the base for unreasoned or even demagogical discussions about the advantages, disadvantages or necessity of the one or other program. […] In order to concretize the principles of studies programs preparation, as the object of the research a faculty of one Lithuanian university was selected, where the complex of studies according the programs of business, management and economics are performed. In order to prevent the paper of becoming a commercials of that faculty, it is named as FF. [From the publication]