LTLietuvos Respublikos mokyklos, vykdančios bendrojo lavinimo programas, susiduria su problemomis: ugdymo turinys yra labiau orientuotas į žinias ir mokinių akademinių gebėjimų ugdymą; stokojama netradicinių ugdymo formų, skatinančių mokymosi proceso lankstumą ir sąveiką su gyvenimo praktika; pasigendama mokyklos bendruomenės narių kompetencijų mokinių mokymosi proceso valdymo srityje ir ypač realizuojant savivaldaus mokymosi bei į inovatyvius sprendimus orientuoto ugdymo filosofiją, patyčių prevencijos ir nediskriminavimo mokyme(si) esmines dimensijas. Tyrimo tikslas - teoriškai pagrįsti švietimo inovacijų kūrimo ir diegimo strategiją šalies bendrojo lavinimo mokyklose. Straipsnyje akcentuojama, jog pagrindinis artimiausio dešimtmečio iššūkis yra studijos, tyrimai ir inovacijos. Todėl aukštosioms mokykloms deleguojamas vienas svarbiausių uždavinių - kurti inovacijas ir diegti jas praktikoje. Straipsnyje ypatingas dėmesys kreipiamas į mokslinį savivaldaus mokymosi organizavimo kaip švietimo inovacijos diegimo pagrindimą Bolonijos proceso kontekste. Aktualizuojama, jog šiuo metu ypač svarbu ugdyti tokius įgūdžius ir gebėjimus, kurie padėtų į pokyčius žvelgti kaip į galimybes ir įgyvendinti naujas idėjas, skatinančias naujoves ir aktyvų dalyvavimą daugiakultūrinėje ir žiniomis grįstoje visuomenėje. Šiame kontekste išryškinamos ir atitinkamos problemos, su kuriomis susiduria mokyklos (pvz., orientacija į žinias ir akademinių gebėjimų ugdymas, netradicinių ugdymo formų stoka ir kt.).Reikšminiai žodžiai: Inovacijos; Inovatyvūs sprendimai; Savivaldus mokymasis; Švietimo; Švietimo inovacijos; Education; Innovations in; Innovations in education; Innovative solutions; Self-directed learning.
ENThe article emphasizes that the key challenge of the nearest decade is studies, researches and innovations. Therefore, higher educational institutions are delegated to carry out one of the most important tasks: to create innovations and implement them in practice. The article particularly focuses on scientific substantiation of organisation of self-directed learning as implementation of educational innovation in the context of the Bologna process. It is actualised that today it is particularly important to develop such skills and competencies which would help to view changes as opportunities and to implement ideas, promoting novelties and active participation in the multi national and knowledge based society. In this context corresponding problems encountered by schools are also highlighted (e.g., orientation to knowledge and development of academic competencies, lack of non-traditional forms of education, etc). [From the publication]