LTStraipsnyje siekiama atsakyti į klausimą, ar dvidešimto amžiaus antroje pusėje susiformavę lokaliniai lietuvių muzikos stiliai išties yra saviti ir turi istorinę vertę, ar tėra tik aplinkkelis, vedantis globalizuotos dvidešimt pirmojo amžiaus muzikos link. Didžiausias dėmesys skiriamas specifinei lietuvių kompozicijos mokyklos raidai dvidešimto amžiaus aštuntame – devintame dešimtmečiais nagrinėti, tada susiformavusiam vietiniam minimalistiniam muzikos komponavimo stiliui analizuoti. Kalbama apie tokius lietuvių kompozitorius kaip Bronius Kutavičius, Feliksas Bajoras ir kitus. Analizuojamas šio lokalinio minimalistinio muzikinio stiliaus santykis su atitinkamu amerikietišku stiliumi, galimos amerikietiško ir lietuviško stilių tarpusavio sąsajos ir skirtumai, taip pat nagrinėjamas ypatingas lietuviško muzikinio minimalistinio stiliaus santykis su ritualu. Formuluojama prielaida, kad tradicijų (tarp jų ir muzikinių) puoselėjimas sovietinės okupacijos sąlygomis nebuvo vien tik romantiškos ar idealistinės nuostatos apraiškos, bet ir turėjo aiškų ideologinį tikslą – padėti išlaikyti lietuvių tautinį tapatumą. Autorė spėja, kad ir ateityje (nepaisant sustiprėjusių tarptautinių ryšių, laisvai plintant įvairioms meno koncepcijoms bei technologijoms) bus kuriami lietuvių istorinę patirtį primenantys ir visuomenei svarbius šiandienos išgyvenimus atspindintys muzikos kūriniai, kurie bus laikomi tautine tradicija, o greta gyvuos ir iš viso pasaulio atkeliavusios tradicijos.Reikšminiai žodžiai: Lietuviškas minimalizmas; Lietuvių šiuolaikinė akademinė muzika; Muzika; Ryšiai; Ryšis su apeigomis; Tradicijos; Tradicinė muzika; Links; Lithuania; Lithuanian minimalism; Lithuanian modern academic music; Music; Relations with rituals; Traditional music; Traditions.
ENThe article raises a question whether the local styles of Lithuanian music that formed in the second half of the 20th c. are distinctive and contain historic value or they are only a bypass that leads to the global music of the 21st c. The biggest attention is paid to the specific development of the composition in the 8th and 9th decades of the 20th c. in order to analyse the solid minimalistic music composition style that was formed at that time. Such Lithuanian composers as Bronius Kutavičius, Feliksas Bajoras and others are described. The relationship between the local minimalistic music style and American style, possible similarities and differences of Lithuanian and American styles, and the special relationship between Lithuanian minimalistic music style and rituals is analysed The assumption is made that the aim of tradition (including the music) maintenance during the Soviet occupation was more than manifestation of romantic and idealistic attitudes, it also had an ideological aim to maintain the national identity of Lithuanians. The author warns that in the future (despite the intensified international relations and a spread of various art conceptions and technology) the works of music that reflect the historic experience of Lithuanians and important experience of the present-day will be created; the works of music will be considered as a national tradition and will exist next to the traditions from all over the world.