LTStraipsnyje aptariama atvejo studijos metodologiniai aspektai ir tyrimo dizainas kokybinio edukologinio tyrimo kontekste. Straipsnio autoriai remiasi R. Yin (2003) bei R. Stake (1995) ir P. Freire (1988) konstruktyvistinėmis nuostatomis apie žmonių pačių kuriamus socialinius konstruktus (darinius) bei tų konstruktų galimas kontekstualizuotas interpretacijas vienetinio ar daugiasluoksnio atvejų analizės lygmenimis. Pasitelkiant disertacinio tyrimo (Zygmantas (2011)) pavyzdį, kuriame buvo naudotas etnografinis atvejo tyrimo dizainas, skaitytojui pristatomas atvejo tyrimo taikymas edukologijoje, pateikiant išsamią tokio tyrimo perspektyvą bei esminius jo etapus. Straipsnyje atskleidžiami pagrindiniai etnografinio atvejo studijos metodologiniai bruožai ir taikymo galimybės edukologijos moksle, konteksto stebėjimu praktiškai nagrinėjant tikrovišką situaciją (precedentą). Kita vertus, išryškinama ir tai, kad šalia minimų akivaizdžių stipriųjų atvejo studijos tyrimo ypatumų matomi ir tokio pobūdžio tyrimuose pasitaikantys trūkumai – dažnai neaiški takoskyra tarp kokybinio ar kiekybinio pobūdžio tyrimų bei gautų duomenų pagrindu daromų išvadų generalizavimo galimybė. Galiausiai konstatuojama, kad edukologijos moksle atvejo studijos tyrimo esminė paskirtis – ne tikrinti hipotezes, o kurti naują suvokimą apie nagrinėjamą tam tikrą reiškinį ugdymo tikrovėje. Tokiu būdu pabrėžiamas dvejopas atvejo studijos tyrimo kryptingumas – viena, žvelgiama kokybiškai ir giliai į pasirinktą atvejį; kita – galima ir kiekybinė prieitis pasirenkant kiekybinio pobūdžio tyrimuose naudojamus instrumentus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Atvejo studija; Tyrimo strategija; Metodologija; Edukologija; Case study; Methodology; Research strategy; Education.
ENThe authors present an analysis and description of one of the most unique social research strategies – a case study approach to education science and practice. Using Zygmantas’ recent work inn which an ethnographic case study was implemented, along with Yin’s and Stake’s constructivist ideology while grounding a case research design, the main principles, phases, and methodology are discussed. Even though the case study research was mainly based on the areas of economy, law and business, the education field is open also for implementing such a research strategy and as the didactic approach. An example of a case study research in education is presented in the 3rd chapter of this paper revealing obvious strengths and advantages of such a thorough investigation of social phenomena. [From the publication]