LTSiekiant ištirti stojimo į Vilniaus pedagoginį universitetą motyvaciją, buvo aiškinamasi, ar stojimo į VPU motyvai atspindi jų pedagoginį kryptingumą, tiriami studentų pedagogo profesijos pasirinkimo motyvai, lyginami skirtingų VPU fakultetų pasirinkimo kriterijai. Tyrime dalyvavo 477 pirmojo kurso studentai. Tyrimo duomenų analizė atskleidė, kad šiuo metu atranka į aukštąją mokyklą neatspindi būsimųjų mokytojų pedagoginio kryptingumo (atsižvelgiama tik į atestatų balus). Jei stojantieji į pedagogines aukštąsias mokyklas neturi pašaukimo, gerai būtų, kad jie bent turėtų polinkį į pedagoginę veiklą, o aukštoji mokykla turi ne tik išlaikyti profesiniu požiūriu motyvuotus studentus, bet ir dar labiau stiprinti pedagoginės veiklos motyvaciją. Būsimųjų pedagogų atrankai reiktų skirti daugiau dėmesio bendrojo lavinimo mokykloje, nes tik mokytojai gali gerai pažinti moksleivius ir jiems padėti apsispręsti stoti į pedagoginę aukštąją mokyklą. Stojant į VPU, didžiausią reikšmę turėjo motyvai, susiję su profesijos įgijimu, motyvai, susiję su profesiniu kryptingumu, bei pažintiniai motyvai. Pagal reikšmingumą motyvai išsidėstė taip: aukštojo mokslo siekimas, aukštojo mokslo diplomo reikšmė, noras studijuoti, noras įgyti daugiau pasirinktos specialybės žinių, noras geriau pažinti dalyką. Motyvai, turėję mažiausią įtaką stojimui į VPU, buvo: galimybė būti greta mylimo žmogaus, Vilniuje gyvenantys draugai, galintys suteikti gyvenamąjį plotą, Vilniuje gyvenantys tėvai, atvirų durų diena, šeimos tradicijos.Reikšminiai žodžiai: Vilniaus pedagoginis universitetas; Profesijos pasirinkimas; Vilnius Pedagogical University; Choice of vocation.
ENOne of the most important decisions of a young person is the choice of future vocation. The results of professional work depend on the person's point of view related to choosing profession and choice motivation. The motivation of students with pedagogical professions was investigated by many foreign and Lithuanian scientists. The purpose of the research is to analyse the motives of entering Vilnius Pedagogical University and to make a comparative analysis of different faculties. The object of research is first-year students of Vilnius Pedagogical university (N=477). The research was conducted by using a questionnaire. The resulting data was processed using the computer programme SPSS. The results indicate that motives connected with higher education (66,4 %) and cognitive motives (38,5 %) had the largest importance while entering the university. The influence of other people (69,6 %) and personal motives (55,4 %) had the least importance. Cognitive motives and motives connected with higher education were more important to students of Natural Sciences. Motives connected with professional purposes were more important to students of Foreign Languages. Failure to enter another speciality was a motive of importance for students learning at he Faculty of Mathematics. [From the publication]