LTStraipsnyje siekta ištirti ir įvertinti sociokultūrinės integracijos prielaidas mokyklinių fizikos užduočių, pateiktų skirtingų šalių integruotuose gamtamoksliniuose ir neintegruotuose fizikos vadovėliuose, turinyje. Taikyti šie tyrimo metodai: literatūros analizė, kiekybinė turinio analizė, statistinė empirinių duomenų analizės. Nagrinėtuose integruotuose gamtamoksliniuose ir neintegruotuose fizikos vadovėliuose yra abstraktaus ir konkretaus turinio užduočių. Konkretaus turinio užduočių santykinis dažnis integruotuose gamtamoksliniuose vadovėliuose yra didesnis nei neintegruotuose fizikos vadovėliuose. Šis skirtumas patvirtinamas statistiškai (t = 4,43, kai p<0,0001). Konkretaus turinio užduočių grupėje, neatsižvelgiant į vadovėlio integralumą, dominuoja ne sociokultūrinio, bet konkretaus techninio turinio užduotys. Techninio turinio užduočių integruotuose gamtamoksliniuose vadovėliuose yra daugiau nei neintegruotuose fizikos vadovėliuose. Šis skirtumas patvirtinamas statistiškai. Sociokultūrinio turinio užduočių santykinių dažnių skirtumas integruotuose gamtamoksliniuose ir neintegruotuose fizikos vadovėliuose statistiškai nereikšmingas. Etninio turinio užduočių sociokultūrinio turinio užduočių grupėje yra mažiausia tiek integruotuose gamtamoksliniuose, tiek neintegruotuose fizikos vadovėliuose. Lietuvos mokyklose naudojami fizikos vadovėliai sociokultūrinio turinio užduočių skaičiumi statistiškai nesiskiria nuo nagrinėtuose integruotuose gamtamoksliniuose ir neintegruotuose fizikos vadovėliuose esančių sociokultūrinio turinio užduočių skaičiaus.Reikšminiai žodžiai: Fizikos mokymas; Fizikos vadovėliai; Fizikos užduotys; Sociokultūrinė integracija; Abstract task; Specific task; Technical content task; Sociocultural content task; Ethnic content task.
ENResearch results are presented in the article in order to evaluate the preconditions of sociocultural integration in course books of physics. It has been determined that integrated schoolbooks cover tasks with much more definite and specified contents than non-integrated ones. Comparative frequency of particular content tasks presented in integrated books is different from similar tasks of non-integrated ones. This difference is proved statistically. Tasks with particular technical and sociocultural contents were found in integrated science schoolbooks as well as in non-integrated physics schoolbooks. On the other hand, specific tasks oriented to technical contents are dominant over socioculturalcontent tasks without regard to schoolbook integrity. Therefore, the preconditions of sociocultural integration are equal in the analysed integrated and non-integrated schoolbooks. Moreover, the proportion of ethnic content tasks is the smallest in the set of sociocultural content tasks in integrated schoolbooks as well as in integrated physics course books. [From the publication]