LTProjekto „Lyderių laikas“ pagrindime teigiama, kad Lietuvai įsitvirtinant Vakarų erdvėje švietimas turi stiprinti visuomenės kūrybines galias, brandinti pilietinę visuomenę, didinti žmonių užimtumą ir ūkio konkurencingumą. Tokie siekiai yra numatyti Lietuvos švietimo koncepcijoje, Valstybės ilgalaikės plėtros strategijoje, Valstybinės švietimo strategijos 2003−2012 metų nuostatose. Tam švietimo bendruomenėms reikia savarankiško tvarkymosi įgaliojimų ir įgūdžių, rizikos amortizavimo infrastruktūros, o švietimo specialistams – atviros ir įvairiaplanės savirealizacijos galimybių rinkos. „Lyderių laiko“ projekte buvo siekiama suformuoti paramos savarankiškiems lyderiams infrastruktūrą, kuri plėtotų specialistų vadybines kompetencijas, konsultuotų savarankiško tvarkymosi metu, atvertų naujas karjeros galimybes. Straipsnyje pateikiamas dviejų užsienio ekspertų, dalyvavusių projekte „Lyderių laikas“ požiūris. Jie dalyvavo kartu su dviem projekto vadovais iš Lietuvos, todėl pateikiamos įžvalgos ne visose 15 projekto srityse, o tik tose srityse, kur dalyvavo ekspertai. Aptariamas projekto pirmasis etapas. Ekspertų teigimu, buvo svarbu apsvarstyti teorines perspektyvas, apimančias profesinį tobulėjimą Lietuvos kultūros besikeičiančiose paradigmose. Projektas „Lyderių laikas“ yra labai ambicingas, tačiau autorių manymu, antrajame projekto etape tarptautinis bendradarbiavimas ir švietimo bendruomenės parama padės pasiekti reikšmingų pokyčių lyderių ugdyme Lietuvos mokyklose.Reikšminiai žodžiai: Kompetencijos; Konsultacijos; Konsultavimas; Lyderystė; Modeliai; Mokyklos tobulinimas; Mokyklų tobulinimas; Sinergija; Competencies; Consultancy; Leadership; Models; School improvement; School improvemental; Synergy.
ENThis paper examines how the Ministry of Education in Lithuania has approached policy change to the leadership of their schools. The aim of the Time for Leaders Project and subsequent policy is to recapture the enthusiasm of teachers and school leaders that had been in evidence immediately after the country regaining independence in 1990. The Time for Leaders Project is a framework of practice intended to develop new models of schools and governance, leadership competencies and form a support infrastructure for educational leadership. The findings of the project will, through systemic change, empower the Lithuanian education community and every individual to develop and improve schools. As Time for Leaders is approaching the end of the first phase, this paper outlines the findings and the synergy that has emerged between leadership development, consultancy and school models. [text from author]