LTSiekiant išanalizuoti, kaip Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų klasės auklėtojai sugeba organizuoti profilinį mokymą savo auklėjamojoje klasėje, gimnazijose buvo atliktas tyrimas, kurio metu buvo apklausti 334 II ir 288 IV gimnazijų klasių auklėtojai iš visų Lietuvoje veikiančių gimnazijų. Atskleista, kad pedagogai palyginti mažai išmano, kaip reikėtų spręsti dėl profilinio mokymo organizavimo kylančias problemas. Tiek rengiant pedagogus, tiek keliant pedagogų kvalifikaciją, profilinio mokymo organizavimui būtiniems įgūdžiams ir gebėjimams formuoti reikėtų skirti daugiau dėmesio. Organizuojant profilinį mokymą, daugiausia problemų klasės auklėtojams sukėlė moksleivių poreikių tyrimas, mobiliųjų grupių sudarymas ir nepakankamai turtinga mokyklos materialinė bazė, mažiausiai – santykiai su moksleivių tėvais ir kolegomis mokytojais. Nustatytas statistiškai patikimas ryšys tarp respondentų rūpesčių, atsiradusių dėl mokymo profiliavimo, ir respondentų vertinimo, ar mokymasis jų gimnazijoje padeda moksleiviams apsispręsti dėl būsimosios profesijos bei ar jų gimnazijoje yra sudarytos sąlygos moksleiviams rinktis tolesnį mokymosi kelią. Nustatytas statistiškai patikimas ryšys tarp respondentų rūpesčių, atsiradusių dėl mokymo profiliavimo, ir respondentų auklėjamųjų moksleivių apsisprendimo dėl profilio ir pakraipos bei dėl būsimosios profesijos pasirinkimo. Nustatytas statistiškai patikimas ryšys tarp respondentų rūpesčių, atsiradusių dėl mokymo profiliavimo, ir respondentų vertinimo, ar jiems pakanka gautų žinių apie mokymo profiliavimą.Reikšminiai žodžiai: Gimnazijos; Auklėtojas; Profilinis mokymas; Gymnasium; Class managers; Profiled teaching.
ENTraining plans of Lithuanian general education school provide that in the final stage of the school (the 11th and 12th) teaching process shall be profiled in order to enable pupils to improve their skills in the subjects that will be most necessary to them in their future life. This innovation was introduced only in 2000-2001, although profiling of other kinds was already applied at Lithuanian gymnasium for a considerable period. In the article, on the base of the investigation performed among class managers of 2nd and 4th classes of gymnasiums in 2002 (Σ=622), problems of profiled teaching implementation arising to class managers are discussed, dependence of the appearance of such problems on demographic characteristics of the respondents as well as their standpoint on the reform of education and the peculiarities of their activities at the school is analysed. [From the publication]