Savarankiško darbo ypatumai vidurinėje ir aukštojoje mokyklose

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Savarankiško darbo ypatumai vidurinėje ir aukštojoje mokyklose
Alternative Title:
Peculiarities of individual work in the secondary school and the university
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2003, 65, p. 83-89
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje siekta atskleisti savarankiško darbo teorines bei praktines dimensijas ir jo sąsajas vidurinėje bei aukštojoje mokykloje. Straipsnyje laikomasi nuostatos, kad savarankiškas darbas yra tam tikra besimokančiojo santykio su mokymu ir mokymusi forma, išreiškiama daugiaplane, aktyvia, kryptinga ir savarankiška mokymosi veikla, kuri žinių įgijimo, taikymo ir kūrimo procesuose realizuojama konkrečiais savarankiško darbo metodais, taikomais pasiremiant savarankiško darbo žiniomis, mokėjimais ir įgūdžiais bei kritišku mąstymu. Taikyti šie tyrimo metodai: metaanalizė, anketavimas, kokybinė bei kiekybinė gautų rezultatų analizė. Anketinėje apklausoje dalyvavo 111 Vilniaus ir Klaipėdos miesto aukštesniųjų (XI–XII) klasių moksleivių, Vilniaus pedagoginio universiteto bei Klaipėdos universiteto Pedagogikos fakulteto 130 I–IV kursų studentų. Apibendrinus tyrimo rezultatus galima teigti, kad savarankiškas darbas yra labai reikšmingas kiekvienam besimokančiajam, tam tikra prasme ir jo ateičiai, todėl būtina išanalizuoti, kaip savarankiško darbo metodai taikomi mokant įvairių dalykų, kaip organizuoti savarankišką darbą, kad galima būtų kuo sėkmingiau organizuoti ugdymo(si) procesą, atskleidžiant kiekvieno ugdytinio gebėjimus ir galimybes. Sėkmingo studentų ir moksleivių savarankiško mokymosi galima tikėtis tik gerai žinant jų poreikius, pažįstant juos kaip asmenybes, sudarant tinkamas psichopedagogines mokymosi sąlygas: tinkamai parenkant mokymosi) metodus, sudarant vienodas mokymosi sąlygas, skatinant poreikį nuolat mokytis.Reikšminiai žodžiai: Savarankiškas darbas; Moksleiviai; Universiteto studentai; Ugdymas; Savarankiškas mokymasis; Original work; Schoolchildren; Students of university; Education; Self-education.

ENCreation of the information society and progress of science and technology from all specialists requires independent judgement with different problems. The goal of the research was to reveal the theoretical and practical aspects of individual work and its relation to the secondary school and university. The research is based on the idea, that the individual work of students is related with education and self-education processes expressed as purposeful, motivated and independent education activity. 111 pupils of secondary school from Vilnius and Klaipeda cities and 130 students of Vilnius Pedagogical University and Pedagogical Faculty of Klaipeda University participated in the research. With the help of meta-analysis, questionnaires and the critical interpretation discourse the peculiarity of original work in the secondary school and the university is discussed. The content of individual work in the secondary school and university presented by the respondents confirm that original work usually is related to projects, generalisation and writing. The respondents declared that individual work helps develop independent and critical thinking. It is realised during learning activity and project tasks. Having summarised the obtained results of the research, we can state, that all respondents (pupils of secondary school and students of university) understand the importance of the individual work in self-education. Forms of the individual work and problems in the secondary school and university are similar. The research revealed differences between the complexity of individual work presented for schoolchildren and students. Schoolchildren prepare less complex work comparing with students, however 47,5 % schoolchildren proclaimed that proposed work was very complex. Over a half of schoolchildren indicated that teachers had no requirements for work and the criteria of the assessment. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31670
Updated:
2025-02-21 14:49:45
Metrics:
Views: 33    Downloads: 7
Export: