LTSiekiant išsiaiškinti pradinių klasių moksleivių tėvų nuomonę apie jų vaikų mokymosi motyvaciją slopinančius aplinkos veiksnius, išsikelti šie tyrimo uždaviniai: atskleisti vaikų nenoro eiti į mokyklą priežastis; sužinoti tėvų nuomonę apie žaidimų integraciją į ugdymo procesą bei nustatyti ryšį tarp tėvų išsilavinimo ir jų požiūrio į žaidimų tikslingumą; išsiaiškinti, kaip tėvai domisi vaiko gyvenimu mokykloje; nustatyti tėvų požiūrį į popamokinę veiklą ir pramogų reikalingumą mokykloje. Tyrimas vyko Klaipėdos miesto mokyklose. Buvo atlikta standartizuota pradinių klasių moksleivių 305 tėvų apklausa. Teirautasi nuomonės apie jų vaikų mokymosi aplinkos ypatumus. Nustatyta, kad moksleivių mokymo(si) motyvacijai įtakos turi tėvų išsimokslinimas. Tėvų nuomone, anksti prasidedančios pamokos turi didelę reikšmę mokinių mokymosi motyvacijos mažėjimui, nenorui eiti į mokyklą (kuo jaunesnis pradinukas, tuo jam sunkiau anksti atsikelti). Svarbiausias silpnos mokymo(si) motyvacijos veiksnys – sudėtinga mokymo programa. Mokiniams sunku perimti mokymo medžiagą, nes didelė dalis žinių yra nesusieta su aplinka. Priešiškumą mokyklai formuoja vaikui nepalankus psichologinis klimatas klasėje. Mokymo(si) motyvaciją slopina neįdomiai pateikiamas pamokos turinys, žaidimų, jų elementų ar žaidybinių metodų ignoravimas ugdymo procese. Nepakankamas pradinių klasių moksleivių užimtumas po pamokų (mažai būrelių, nepatraukli veikla juose) atitolina vaikus nuo mokyklos gyvenimo. Tėvų nuomone, įvairios pramogos, ekskursijos, išvykos, vakaronės, viktorinos ir kt. sužadintų vaikų norą lankyti mokyklą.Reikšminiai žodžiai: Pradinių klasių moksleiviai; Tėvai; Motyvacija; Primary school pupils; Parents; Learning motivation.
ENThe concept of primary school pupils' learning motivation, its significance and peculiarities are revealed in the article. The influence of the environment upon learning motivation is emphasised. The essential statements concerning primary school pupils' learning motivation and factors reducing its promotion are analysed. The analysis in which 305 primary school pupils' parents participated is described. Their opinion as to why the children do not want to go to school was inquired. At the end of the article the results of the analysis and conclusions are presented. It is concluded that the motivation for learning dwindles because of the environmental factors, such as: early class hours, complicated teaching and learning programmes, unfavourable psychological atmosphere in class, low extracurricular activities, etc. [From the publication]