LTVykdant žmogiškųjų išteklių valdymo tyrimus dažnai susiduriama su informacija, kad darbuotojai nepatenkinti vadovų gebėjimais tinkamai motyvuoti pavaldinius. Be to, remiantis vienu iš žinomiausių žmogiškųjų išteklių valdymo ekspertų, dauguma vadovų mano, kad pavaldiniai nėra motyvuoti dirbti. Dauguma vadovų mano, kad jų darbuotojus gali skatinti tik geras užmokestis, lanksčios darbo valandos ir pelnas iš sveikatos draudimo ir pensijų fondų. Straipsnio tikslas yra atskleisti ir įvertinti – taikant akademinės literatūros palyginamąją analizę, asmeninius ir išorinius tyrimus ir Herzberg dviejų faktorių teoriją aptarimą moksliniuose šaltiniuose – darbuotojų, dirbančių Lietuvoje šiandieninėmis darbo sąlygomis, motyvacinius prioritetus. Tyrimo, atlikto taikant Herzberg motyvavimo-higienos teoriją rezultatai leidžia teigti, kad kylant gyvenimo kokybei, individus mažiau motyvuoja būtiniausi poreikiai, kurie galiausiai tampa darbo aplinkos higieniniais faktoriais. Šiam procesui reikia laiko bei nemažų ekonominio ir organizacinio pobūdžio pastangų. Herzberg teorijos darbuotojų motyvavimo teorines prielaidas galima neabejotinai taikyti Lietuvos įmonių vadyboje esant garantuotam gyvenimo kokybės gerėjimui. Tyrimo rezultatai atspindi nuomones, vyraujančias tarp esamų darbuotojų „baltų apykaklių“ ir norinčių jais tapti, todėl autoriai sutinka, kad tiriant kitas respondentų grupes, tyrimo struktūra gali būti kitokia. Tačiau tai nėra rimtas argumentas, kuriuo remiantis būtų galima atmesti Herzberg darbuotojų motyvavimo koncepciją.Reikšminiai žodžiai: Darbdavių poreikiai; Darbuotojo poreikiai; Darbuotojų motyvacija; Higienos veiksniai ir motyvacija; Higienos veiksniai ir motyvatoriai; Iššūkiai; Žmogiškųjų išteklių valdymas; Žmonių išteklių vadyba, darbuotojų motyvacija, darbuotojų poreikiai, higieniniai veiksniai ir motyvatoriai, iššūkiai; Challenges; Employee motivation; Employee needs; Human resources management; Human resources management, employee motivation, employee needs, hygiene factors and motivators, challenges; Hygiene factors and motivators.
ENToday, about half a century since the appearance of psychologist Frederick Irving Herzberg's book about employee motivation, scholars are still debating whether the author's Two Factor motivation theory is a suitable model in research and practice. Author of the article argues in favour of the latter scenario, invoking research conducted in the period ranging 2003 to 2009, with over 1660 respondents polled. The article features recommendations on how to best apply Herzberg's theory in the work setting. [text from author]