Statistinės analizės rezultatų varifikavimas kokybinio tyrimo metodais

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Statistinės analizės rezultatų varifikavimas kokybinio tyrimo metodais
Alternative Title:
Verification outcomes of statistical analysis through methods of qualitative research
In the Book:
Meninis ugdymas: tyrimų tradicijos ir perspektyva / sudarytoja Rūta Girdzijauskienė. Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla, 2011. P. 121-127
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pateikiamas aukštesniųjų klasių mokinių dorovinės kultūros tyrimas, atliktas naudojant autorinės tyrimo metodikos pagrindu parengtą klausimyną, duomenis apdorojant SPSS programos 13 versija, bei šio tyrimo rezultatų verifikavimas kokybinės metaanalizės būdu, naudojant giluminio interviu ir minčių žemėlapio metodus. Dorovinės kultūros parametrai subtilūs ir subjektyvūs, todėl, naudojant statistinius rezultatų apdorojimo metodus, galimos paklaidos. Atliktas papildomas kokybinis tyrimas patvirtino pirminio tyrimo išvadas. Tyrimas atskleidė, kad prasmingai muzikuojantys mokiniai darniau bendrauja su kultūrine aplinka, geba prie jos prisitaikyti, saugoti kitų sukurtas vertybes. Papildomas kokybinis tyrimas patvirtino esmines dorovinės kultūros tyrimo išvadas, atskleisdamas individualius šių įžvalgų raiškos ypatumus. Išryškėjo, kad muzikuojantys mokiniai pakankamai giliai supranta elgesio normų svarbą, taiko jas sąmoningai, lanksčiai ir kūrybiškai, darniai bendraudami su kultūrine aplinka. Muzikuojantys mokiniai pabrėžė bendravimo, susikalbėjimo, pagarbos kitai kultūrai svarbą. Šių mokinių svarbiausiomis laikomos vertybės taip pat susiję su darniu bendravimu, darnos siekimu per pagarbą, toleranciją, atsakingą veiklą ir pagalbą kitam. Be to, papildomas kokybinis tyrimas atskleidė, kad muzikuojantys mokiniai menkai išgyvena estetines emocijas, jos yra užgožiamos konkurencijos, jaudulio, nuovargio ir rutinos išgyvenimų. Taip pat mokiniai menkai vertina estetinių išgyvenimų suteikimo kitiems svarbą. Tai skatina į estetinių išgyvenimų ir jų suteikimo kitiems skatinimą atsižvelgti planuojant muzikinį ugdymą.Reikšminiai žodžiai: Giluminis interviu; Kiekybinis, kokybinis tyrimas; Minčių žemėlapis; Ranginė skalė; Deep interview; Grade scale; Mind map; Quantitative, qualitative resarch; Quantitative, qualitative research, ranking scale, depth interview, mind map.

ENThe article presents study on moral culture of higher grade pupils, based on a questionnaire prepared using study methodology developed by the author; the data were processed by version 13 of SPSS application, while the results of the study were verified through quality meta-analysis, relying on methods of in-depth interview and mind map. The parameters of moral culture are subtle and subjective, therefore when methods of processing statistical results are used, these errors occur. Additional quality study has confirmed the findings of the primary study. The study has shown that pupils engaged in meaningful musical activities tend to communicate with cultural environment more consistently and are able to adapt to the same and preserve values developed by other people. Additional quality study has confirmed key findings on study of moral culture, revealing individual expression features of these insights. It was found that pupils practising music have sufficient understanding of rules of conduct, and apply the same intentionally, flexibly and creatively, through consistent communication with the cultural environment. Pupils practising music have stressed the importance of communication, understanding and respect to other cultures. The values that these pupils esteem most are also related to consistent communication, search for harmony based on respect, tolerance and responsible activity and help to other people. Furthermore, additional quality study has demonstrated that pupils practising music experience aesthetic emotions poorly, as these are overshadowed by feelings of competition, excitement, fatigue and routine. They do not care for imparting of aesthetic experience to others. This encourages taking aesthetic experiences and incitement to impart them into account when planning musical education.

Related Publications:
Aukštesniųjų klasių mokinių dorovinės kultūros ugdymas muzikine veikla : disertacija / Arvydas Girdzijauskas. Klaipėda, 2008. 185 lap.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31611
Updated:
2014-04-07 19:05:57
Metrics:
Views: 27
Export: