LTStraipsnyje pristatomas atliktas veiklos tyrimas siekiant lavinti muzikinio ritmo pajautimą, mokantis groti kanklėmis. Tyrimą sudarė keli etapai: anketinė apklausa interviu, sukurtų muzikinio ritmo modelių praktikavimas, veiklos stebėjimas, refleksija. Atliktas tyrimas parodė, jog muzikinio ritmo pajautimo praktika yra veiksminga, nes lavina skirtingą ritmo pajautimą, pateikiamas naujas metodas motyvuoja noriai mokytis ritmo pajautimo, realizuojami individualumo bruožai mokantis ritmo pajautimo per integruotas kitas meno šakas, skatina toliau mokytis ritmo pajautimo, duoda geresnį rezultatą, naujų ritminių verčių įvairovės pažinimas, jų grojimo žinomas sprendimas įtakoja techniškumo sėkmingą ugdymąsi. Savarankiško darbo užduočių atlikimas namuose neabejotinai gerina grojimo kokybę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kanklės; Muzikinio ritmo pajautimas; Muzikinis ritmas; Chordophone; Kankles; Music education; Musical rhythm; Musical rythm; Rhythm training; Sense of musical rhythm; The sence of musical rhitmus.
ENAuthors of different specialties in music are described training of rhythm sense but there are only few references what one or another work of art will specifically train for Lithuanian chordophone. In general there are few articles about training of skill to play with Lithuanian chordophone in different aspects: P. Stepulis (1971) "Kanklės", A.Česienė (1981) "Kankliavimo pirštais įgūdžių formavimas", A.Žebrauskienė (1998) "Skumbina kanklaliai", A. Česienė, O. Šikšninė (2006) "Atlėkė volungėlė" L. Naikelienė (1996) "Koncertinės kanklės ir jų muzika", A.Česienė (2006) "Išlėkė gegutė iš dvaro kūriniai kanklėms", A.Žebrauskienė (1998) "Skumbina kanklaliai", A. Šiaučiulienė (2005) "Aukštaičių dainelės vaikams", "Žemaičių dainelės vaikams", "Suvalkiečių dainelės vaikams", "Dzūkų dainelės vaikams", J. Senkutė (2008) "Aranžuoti kūriniai kanklėms". But it is only brief reviews with references to artistry of creation performance. Those articles show which rhythms are used and what possible specialty of its performance. There is no mention what to do when pupil has problems with sense of rhythm and he can't perform creation rhythmically. When the problem of training of rhythm sense in musical training process was defined, this article seeks to reveal the training of rhythm sense which would be based on specific training methods through practice of exercising. The object of research is sense of rhythm. The aim of research is to assess the methods of the sense of rhythm training.The methods of research: analysis of scientific sources, questionnaire, interview, research of activity, observation and reflection of researchers. Conclusions. Practice of rhythm sense is efficient because it trains different rhythm sense, there are given new method which motivates to learn the rhythm sense readily, realized features of individuality through other branches of art. It motivates to train rhythm sense further, gives better result, knowledge of new values variety, known decision of its performance influences successful growth of the skill. Performance of given tasks at home improves definitely the quality of fingering. [From the publication]