Sporto pedagogų socialinių įgūdžių raiška socialinio rengimo kontekste

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Sporto pedagogų socialinių įgūdžių raiška socialinio rengimo kontekste
Alternative Title:
Evolution of social skills of sport pedagogues in the context of social training
In the Journal:
Pedagogika. 2002, 63, p. 190-195
Summary / Abstract:

LTPastaruoju metu rengiant pedagogus vis svarbesne vietą užima socialinis rengimas, nes nūdienos rinkos situacija, sąlygojama konkurencijos augimo, kelia naujus reikalavimus būsimajam mokytojui. Ugdymo realybėje dažnai susiduriama su per žema bendravimo kultūra bei konfliktais, todėl profesinė pedagogo veikla ypač reikalauja socialinės kompetencijos bei socialinių įgūdžių. Atliktas tyrimas leido įvertinti būsimųjų pedagogų socialinių įgūdžių svarbą bei lygį socialinio rengimo kontekste. Galima daryti prielaidą, kad sporto pedagogams svarbu ne tik profesinis tobulėjimas, bet ir jų socialinių įgūdžių plėtotė. Tyrimo duomenys rodo, kad socialinių įgūdžių raiška nėra savaiminis veiksnys, nes tik sisteminis ir organizuotas socialinis rengimas gali sąlygoti teigiamus pokyčius. Socialinio rengimo pratybų tikslas – ne tik ugdyti ir įtvirtinti socialinius įgūdžius, bet ir eksperimentuoti, t. y. transformuoti, keisti elgesį, įsitikinimus bei vertybes. Socialinis rengimas efektyvus tik tuomet, kai sąveikaudamas su kitais žmonėmis per socialinio rengimo pratybas būsimasis pedagogas turi galimybę keisti savo įsitikinimus. Kritiškai viską apmąstydamas socialinio rengimo pratybų metu pedagogas identifikuoja ir patikrina savo elgesio motyvaciją, kuri gali jam padėti sėkmingai veikti. Todėl galima teigti, kad aukštosiose mokyklose, skiriančiose didesnį dėmesį socialiniam rengimui, galima tikėtis aukštesnio pedagogų socialinių įgūdžių lygio.Reikšminiai žodžiai: Socialiniai įgūdžiai; Sporto pedagogai; Socialinis rengimas; Social skills; Sport pedagogues; Social training.

ENLately social skill training has gained more importance in teacher training since current market situation shaped by growing competition raises new requirements to future teachers. Often the reality of education is poor culture of communication and conflicts meaning that professional activities of a teacher require particular social competence and social skills. Research conducted enabled the evaluation of the importance of social skills to future teachers and their level in the context of social skill training. The assumption can be made that for sports teachers the development of social skills is as important as their professional development. Research findings show that the expression of social skills is not a spontaneous factor since only systemic and organised social training may lead to positive change. The aim of practical social training is not just to develop and consolidate social skills but also to experiment, i.e. transform, change behaviours, beliefs, and values. Social skill training is only effective when through interaction with other people during practical social skill training the future teacher has the opportunity to change beliefs. Critical reflection during practical social skill training the teacher identifies and checks motivation behind own behaviour which helps to act successfully. Hence it can be claimed that a higher level of teacher social skills can be expected in higher education institutions which place more attention on social skill training.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31551
Updated:
2018-12-17 11:02:42
Metrics:
Views: 31    Downloads: 3
Export: