LTĮvedus profiliuotą mokymą pradinėms mokykloms, kurių mokiniai pereina j bendrąsias vidurines mokyklas arba gimnazijas kyla naujų problemų. Šios problemos susijusios su būsimųjų penktokų adaptacija naujoje aplinkoje, kurioje mokytojai ir bendraklasiai nepažįstami, svetimi. Mokyklos, pasipildžiusios pradinių mokyklų moksleiviais, dažnai nesistengia padėti „atvykėliams“ adaptuotis, t. y. šis procesas per mažai valdomas arba visiškai nevaldomas. Užmirštama, kad sunki ar per ilgai užsitęsusi adaptacija gali sutrikdyti normalią moksleivio organizmo būseną, gali būti sveikatos, blogo mokymosi (nenoro mokytis ar lankyti mokyklą), elgsenos sutrikimų priežastimi. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Adaptacija; Adaptacijos ypatumai; Psichologinis pasirengimas; Savęs vertinimas; Klasės kolektyvas; Adaptation; Adaptation features; Psychological preparation; Self-evaluation; Classes team.
ENAfter introduction of profiled learning in elementary schools, and pupils are transferred to general secondary schools or gymnasiums, new problems arise. These relate to adaptation of future fifth grade pupils in new environment with unfamiliar and alien teachers and classmates. Schools that accept pupils from elementary schools usually do not take effort to help the “newcomers” to adapt, i.e. the above process is not sufficiently managed or completely out of control. One forgets that difficult or excessive adaptation can impair normal state of pupil’s body and can be reason for health disorders, poor academic performance (unwillingness to learn of attend school), or behavioural disorders.