LTDabartiniai pokyčiai vykstantys socialinėje aplinkoje pakeitė ir mokyklą, kuri yra pagrindinė institucija vaiko socialiniame ugdyme Šio straipsnio tikslas - atskleisti mokyklos vaidmenį, integruojant vaikų socialinio ugdymo institucijų veiklą. Straipsnis susideda iš įvado ir trijų dalių. Pirmoje straipsnio dalyje aptariama socialinio ugdymo samprata, principai ir įvairių ugdymo filosofijų įtaka socialinio ugdymo teorijai. Antroje dalyje atskleista mokyklos ir socialinės aplinkos sąveikos idėjos įvairių mokslininkų darbuose, ugdymo koncepcijose. Trečioje dalyje gvildenama mokyklos, integruojančios socialinių institucijų veiklą, vertinimo kriterijų nustatymo problema, kaip viena iš mokyklos vaidmens šiame procese analizės galimybių. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokykla; Socialinis ugdymas, integracija; Socialinė pedagogika; Socialinės institucijos; Vaikai; Children; Integration; School; Social education; Social institutions.
ENThe school is one of the important institutions in a child's social education. The aim of this article is to emphasize the role of school in integrating the activity of institutions of children's social education. The article consists of three parts. The first part covers the conceptions of social education.the principles of social education and the influence of various educational philosophical conceptions in a social education theory. The second part analyses the ideas of interaction between school and social emvironment in the works of scholars and education conceptions in various contries.The third part analyses the problem of evaluation criterions in school which integrates the activity of social institutions.These criteria are one of the possibilities to analyse the role of school in the interaction between school and social institutions. [From the publication]