X-XII klasių moksleivių tolerancijos bruožai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
X-XII klasių moksleivių tolerancijos bruožai
Alternative Title:
Tolerance peculiarities of the 10-12th form-students of a secondary school
In the Journal:
Socialiniai mokslai. 2000, Nr. 2 (23), p. 106-111
Summary / Abstract:

LTŠiame straipsnyje pristatomi bei, remiantis teorine literatūra, aptariami bendrojo lavinimo mokyklų X-XII klasių moksleivių tolerancijos tyrimo rezultatai. Kaip socialinė ir dorovinė vertybė, tolerancija buvo tyrinėjama kognityviniu, emociniu bei praktiniu aspektais. Tyrimo duomenys suteikė vertingos informacijos apie vyresniųjų moksleivių tolerancijos sampratos bendruosius bruožus bei ypatumus, susijusius su mokinių amžiumi, pažangumu, lytimi ir kt. Taip pat straipsnyje aptariami su tolerancija susijusių vyresniųjų mokinių emocinių išgyvenimų tyrimo rezultatai, leidžiantys padaryti tam tikras išvadas apie šių mokinių jausmų kryptingumą, prasmingumą bei jų vaidmenį asmeniškai bei visuomeniškai reikšmingų vertybių internalizacijos procese. Vyresniųjų moksleivių tolerantiško elgesio su bendraamžiais, tėvais bei pedagogais tyrimo rezultatai leidžia objektyviai įvertinti šių moksleivių tolerancijos būklę bei numatyti sėkmingo jų tolerancijos ugdymo gaires. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokytojas, mokinys, tėvai; Moralinė vertybė; Tolerancija; Tolerancija, tolerancijos bruožai, mokinys; Vidurinė mokykla; Parents; Secondary school; Student; Teacher; Tolerance; Tolerance peculiarities.

ENTeaching tolerance is an important issue in most contemporary societies. This article presents results of higher-forms-students tolerance research. Over 400 students of 10 - 12"' forms of various secondary schools in Vilnius participated in the research and some aspects of students tolerance towards their classmates, teachers and parents were revealed. As a social and moral value, tolerance has been investigated in cognitive, emotional, and practical levels. The article also presents data of statistical analysis, indicating that 70 - 80 % of 10 - 12"' forms students are tolerant enough in their daily practice but the rest of students encounter some problems in this field. The research revealed significant differences among higher-forms-students behaviour with their friends, teachers and parents, also some differences between male and female tolerant attitudes, feelings and behaviour. [From the publication]

ISSN:
1392-0758
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31410
Updated:
2021-01-12 20:39:46
Metrics:
Views: 22    Downloads: 4
Export: