LTSkaičiavimo algoritmai yra viena iš tradicinių, tačiau, dėl visuotinės matematikos mokymo tendencijų kaitos, problematiškų aritmetikos mokymo temų. Straipsnyje pristatomas rašytinių skaičiavimo algoritmų supratimo tyrimas, kuriuo įrodoma, kad supratimas siejasi su skaičiavimo taisyklių konstravimo procesu. Penktos klasės moksleivių veiklos, sudarant aritmetinių veiksmų algoritmus penkiatainėje skaičiavimo sistemoje, analizės pagrindu rekonstruojama skaičiavimo algoritmų pagrindimo schema. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Algoritmo supratimas; Aritmetika; Pagrindimo kognityvinė rekonstrukcija; Skaičiavimo algoritmai; Skaičiavimo algotritmai; Arithmetic; Calculating algorithm; Calculating algorithms; Reconstruction of cognitive reasoning; Understanding of algorithm.
ENCalculating algorithms is one of the traditional teaching topics, however, it is still a problematic teaching theme in the tendency of modern changing world. The research of algorithm understanding in writing of the 5th graders is represented in the article. It proves that the understanding of the algorithm is related with its structure. Analysing students activities of certain calculating system the constructive algorithm scheme is created. [From the publication]