LTStraipsnyje nagrinėjami ikimokyklinio amžiaus vaiko kalbos ugdymo šeimoje ypatumai, problemos. Apibendrinta tyrimų medžiaga. Nustatyta, kad dėl žemo gimtosios kalbos ugdymo lygio šeimoje, atėję į pirmąją klasę, vaikai išgyvena dideles nesėkmes. Tai daro įtaką tolesniam gimtosios kalbos ir kitų dalykų mokymui(si), skatina vaiko nenorą lankyti mokyklą. Atkreipiamas dėmesys į tai, kad šeima teikia pagrindus vaiko gimtosios kalbos raidai iki mokyklos, bet šiandien didelė dalis šeimų svarbiausią vietą skiria užsienio kalbų mokymui, tuo tarpu gimtoji kalba kaip nacionalinė vertybė praranda savo vertę. Tyrimai rodo, kad šeimai reikalingas pedagoginis švietimas, metodinė pagalba vaiko gimtosios kalbos ugdymo klausimais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Gimtosios kalbos mokymas; Mikroaplinka; Pedagoginis poveikis; Teaching the native language; Microenvironment; Pedagogical impact.
ENArticle deals with the peculiarities and problems of teaching a pre-school child the native language at home. The materials of the experiment carried out by the author are generalised, and the conclusion is made that due to an inadequate level of the native language development in the family the children face major problems when they start school. The factor also influences the further process of learning/teaching both the native language and other subjects at school and causes the child's reluctance to attend classes. Emphasis is placed on the fact that the family is the child's major teacher of the native language before he starts school; however, at present most families pay more attention to teaching the child foreign languages, and the native language is gradually losing its significance as a national value. It is also emphasised that the family needs pedagogical education and methodological help in issues of teaching the child his native language. [From the publication]