Eksporto kainodaros tikslų ir jiems poveikį darančių aplinkos veiksnių vertinimas Lietuvos eksportuotojų pavyzdžiu

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Eksporto kainodaros tikslų ir jiems poveikį darančių aplinkos veiksnių vertinimas Lietuvos eksportuotojų pavyzdžiu
Alternative Title:
Evaluation of export pricing objectives and environmental factors influencing them: Lithuanian case
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2011, Nr. 16, p. 359-365
Summary / Abstract:

LTLanksti, nuolat kintanti, rinkos sąlygoms adekvati eksporto kainodaros strategija ne tik sąlygoja įmonės užimamą rinkos dalį, gaunamas pajamas, pelną, bet ir padeda kryptingai didinti įmonės gebėjimą sėkmingai konkuruoti tarptautinėje rinkoje. Tai ypač aktualu Lietuvos eksportuotojams, nes vidaus rinka maža, todėl šalies ūkio plėtrą didžiąja dalimi apsprendžia eksporto apimtys. Produkto eksporto rinkoje kaina yra vienas svarbiausių Lietuvos eksportuotojų sugebėjimą konkuruoti pasaulinėje rinkoje apsprendžiančių veiksnių. Tikslingai parinktos eksporto kainodaros strategijos svarbą didina faktas, kad Lietuvos gamintojai turi sąlyginai nedidelę savarankiško eksporto patirtį, lietuviškų gaminių įvaizdis užsienio rinkose (su nedidelėmis išimtimis) dar nėra pilnai susiformavęs, prekiniai ženklai ir vardai nėra visuotinai žinomi. Svarbus ir neatsiejamas eksporto kainodaros strategijos proceso etapas – kainodaros tikslų nustatymas. Tai strateginiai ir ekonominiai uždaviniai, kurių siekia įmonė, nustatydama produkto kainą. Kainodaros tikslai yra bendrų įmonės tikslų poaibis. Aptarus dažniausiai mokslinėje literatūroje minimus eksporto kainodaros tikslus ir išskyrus jiems poveikį darančius išorinės ir vidinės aplinkos veiksnius, straipsnyje nagrinėjami Lietuvos eksportuotojų kainodaros strategijos tyrimo rezultatai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Eksporto kainodaros tikslai; Eksporto kainodaros strategija; Išorinės aplinkos veiksniai; Vidinės aplinkos veiksniai; Export pricing; Export pricing objectives; External factors; Internal factors.

ENThe article summarizes the fundamental pricing objectives that have been collected from the pricing literature. The most significant external environmental factors and internal organizational characteristics have been determined and their impact on the export pricing objectives has been discussed. The generalized results of the research of Lithuanian exporters pricing strategies’ pointed out that priority is afforded to non–financial (or competitive) objectives of export pricing. It was found that the main environmental factors influencing export pricing objectives are the intensity of competition, occupied market share, company’s experience in exports, and exchange fluctuations. [From the publication]

ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31301
Updated:
2018-12-17 13:02:40
Metrics:
Views: 46    Downloads: 12
Export: