Svarbiausi pramonės rinkos aplinkos veiksniai ir jų poveikis eksporto kainodaros strategijai Lietuvos eksportuotojų pavyzdžiu

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Svarbiausi pramonės rinkos aplinkos veiksniai ir jų poveikis eksporto kainodaros strategijai Lietuvos eksportuotojų pavyzdžiu
Alternative Title:
Main factors of industrial market environment and their effect on the formation of export pricing strategy: Lithuanian case
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2011, Nr. 16, p. 352-358
Summary / Abstract:

LTLietuvos ūkio augimą didžiąja dalimi apsprendžia užsienio prekybos, ypač eksporto plėtra. Nedidelis šalies vidaus rinkos dydis sąlygoja Lietuvos pramonės raidos priklausomybę nuo gebėjimų konkuruoti pasaulinėje rinkoje. Didžiosios dalies šalies pramonės įmonių gaminama produkcija labiau orientuota į užsienio rinkas. Tai pagrindžia eksporto kainodaros strategijos – vieno svarbiausių šalies įmonių konkurencingumą tarptautinėse rinkose sąlygojančių veiksnių – formavimo tobulinimo įmonėse svarbą. Tikslingai parinkta eksporto kainodaros strategija leidžia ne tik padidinti priimamų kainodaros sprendimų kokybę, tuo pačiu ir veiklos užsienio rinkose efektyvumą, bet ir plečia šalies eksportuotojų konkurencingumo tarptautinėse rinkose didinimo galimybes, darančias poveikį šalies eksporto apimtims. Straipsnyje pramonės rinkos aplinkos analizė atliekama koncentruojantis į tris pagrindines rinkos subjektų grupes: vartotojus, tiekėjus ir konkurentus. Remiantis atliktomis mokslinės literatūros studijomis, išskirti svarbiausi eksporto kainodaros strategijos formavimui poveikį turintys pramonės rinkos aplinkos veiksniai. Plačiau aptariamas eksporto rinkos konkurencijos intensyvumo ir rinkos paklausos – dažniausiai mokslinėje literatūroje minimų eksporto kainodaros strategijos formavimą apsprendžiančių pramonės rinkos aplinkos veiksnių – poveikis eksporto kainodaros tikslinei orientacijai, eksporto kainos skaičiavimo metodo pasirinkimui bei eksporto kainodaros sprendimų centralizavimui/decentralizavimui. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Eksporto kainodaros strategija; Pramonės rinkos aplinka; Eksporto rinkos konkurencijos intensyvumas; Export pricing strategy; Industrial market environment; Intensity of competition.

ENThe analysis of industrial market environment has been performed, emphasizing three groups of subjects of the market: customers, suppliers, and competitors. The most significant factors of industrial market environment have been determined and their effect on the formation of export pricing strategy has been discussed. The generalized results of the research of Lithuanian exporters pricing strategies’ pointed out that export pricing strategy is by the most part determined by the following factors of industrial market environment (they have been ranked according to the significance attached to them by the experts): intensity of competition in the export market, level of prices in the export market, market demand, needs of customers, and level of customer sophistication. A theoretical assumption has been confirmed that the most important factor of industrial market environment determining the formation of export pricing strategy is the intensity of competition in the export market. [From the publication]

ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31300
Updated:
2018-12-17 13:02:40
Metrics:
Views: 43    Downloads: 9
Export: