The Role of creative industries in international trade : Lithuanian case

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Role of creative industries in international trade: Lithuanian case
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2011, Nr. 16, p. 338-344
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamas kūrybinių industrijų vaidmuo tarptautinei prekybai Lietuvos pavyzdžiu. Pastebima, kad „kūrybinių industrijų“ sąvoka gimė Didžiojoje Britanijoje kaip atsakas ekonominei ir socialinei krizei, kai devintame praėjusio amžiaus dešimtmetyje sunkioji pramonė ėmė kraustytis iš Europos į pigesnės darbo jėgos šalis. Kūrybinės industrijos gali būti apibrėžtos, kaip veikla, pagrįsta intelektine nuosavybe, kūrybiškumu, skaitmeninėmis technologijomis, kultūra, menu, verslumu, dizainu ir žiniomis. Ji reikalauja išmanyti meninius, vadybinius, interpretacinius gebėjimus, kultūrą ir informacines technologijas. Apibrėžtas straipsnio tyrimo objektas – Lietuvos kūrybinių industrijų tarptautinė prekyba. Tyrimo tikslas – išanalizuoti kūrybinių industrijų vaidmenį Lietuvos tarptautinei prekybai esamomis sąlygomis. Siekiant įgyvendinti tikslą, tyrimo metu atskleidžiama kūrybinių industrijų, kaip ekonomikos sektoriaus, samprata, kūrybinių industrijų tarptautinės prekybos struktūra ir pobūdis, taip pat kūrybinių industrijų svarba Lietuvos tarptautinės prekybos vystymuisi. Siekiant išnagrinėti kūrybinių industrijų vaidmenį Lietuvos tarptautinei prekybai yra taikomi du požiūriai. Pirma, nagrinėjama kūrybinių industrijų pozicija pasaulio tarptautinėje prekyboje. Antra, ištirta Lietuvos tarptautinės prekybos kūrybinių industrijų vystymosi struktūra ir pokyčiai. Tyrimo metu taikyta mokslinės literatūros analizė ir sintezė bei sisteminė statistinių duomenų analizė.Reikšminiai žodžiai: Kūrybos ekonomika; Kūrybinės industrijos; Tarptautinė prekyba; Eksportas; Importas; Creative economy; Creative industries; International trade; Export; Import.

ENThis paper investigates the role of creative industries in Lithuanian international trade under existing conditions. The paper analyses the development of the concept of creative industries as an economic sector; nature and structure of international trade of creative industries; as well as the importance of creative industries in development of Lithuanian international trade. In order to explore the role of creative industries in Lithuanian international trade two approaches are applied. Firstly, the authors analyze creative industries position in global international trade is analyzing. Secondly, the structure and changes of development of Lithuanian international trade of creative industries are examined. The nature and patterns of international trade of creative industries in Lithuania are determined on the basis of statistical data. The research shows that music and publishing/printed media, visual arts and design prevail in the structure of exports of Lithuanian creative industries. It also reveals that structure of imports of creative industries in recent years has changed. The predominant role in import goods of creative industries is attributed to design, music and audiovisuals. Thus, the analysis of international trade of creative industries reveals that Lithuanian integration into the EU had an influence on the changes of trade in creative products between Lithuania and the members of EU. Therefore, the nature of international trade is changing. [From the publication]

ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31298
Updated:
2018-12-17 13:02:39
Metrics:
Views: 28    Downloads: 3
Export: