LTStraipsnyje siekta ištirti, kuriose naujų žinių perėmimo pamokų dalyse tikslingiausia naudoti mokomąsias demonstravimo ir modeliavimo kompiuterines programas. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, kryžminis modelinis eksperimentas, anketinė apklausa, matematinės statistikos metodai. Tyrime dalyvavo VPU Fizikos ir technologijos fakulteto fizikos ir kompiuterijos specialybės V kurso studentai ir bendrojo lavinimo mokyklos dešimtosios klasės mokiniai. Tiek mokant studentus mokomųjų kompiuterinių programų naudojimo didaktikos, tiek mokant mokinius fizikos, buvo naudojamos mokomosios kompiuterinės demonstravimo ir modeliavimo programos. Nustatyta, kad mokant fizikos, naujų žinių perėmimo pamokose tikslinga naudoti mokomąsias demonstravimo bei modeliavimo kompiuterines programas. Mokomųjų kompiuterinių programų naudojimas naujų fizikos žinių perėmimo pamokose veiksmingas mokant mokinius, turinčius polinkį į humanitarinius mokomuosius dalykus. Baigiamojo kurso studentų ir mokinių didaktinės nuostatos mokomųjų kompiuterinių programų naudojimo laiko naujų fizikos žinių perėmimo pamokose atžvilgiu yra netapačios: dauguma apklaustųjų mokinių (84 proc.) nurodė, kad mokomąsias kompiuterines programas geriausia naudoti apibendrinant mokomąją medžiagą, tačiau taip mano tik ketvirtadalis apklaustųjų studentų. Mokinių fizikos žinių patikrinimo rezultatai ir mokinių anketinė apklausa rodo, kad naujai nagrinėjamą fizikos temą mokiniai geriau išmoksta, kai mokomosios kompiuterinės programos naudojamos ne aiškinant naują temą, o ją apibendrinant.Reikšminiai žodžiai: Kompiuterinės programos; Fizikos mokymas; Ugdymo procesas; Computer programmes; Teaching material.
ENThe overview of scientific literature revealed the fact that the use of computer programmes in teaching different subjects is accepted differently by the supporters of instructive and constructive teaching as well as behaviouristic and cognitive. The article analyses the use of demonstration and modelling computer programmes in acquiring new information at physics lessons. Fifth year students of physics and computer studies from VPU and tenth form pupils from a secondary school participated in the questionnaire research. At the same time the knowledge acquired after the introduction of new teaching material was checked during the experiment. The research has shown that in teaching physics there is a point in using demonstration and modelling computer programmes while acquiring new information at the lesson. The use of the programmes is effective among pupils with a turn to humanitarian science. The pupils acquire the newly analysed teaching material better when the computer programmes are used for the generalisation of the teaching material but not for presenting a new theme. [From the publication]