Pedagogikos studentų parengtis atlikti socialinius vaidmenis šiuolaikinėje mokykloje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pedagogikos studentų parengtis atlikti socialinius vaidmenis šiuolaikinėje mokykloje
Alternative Title:
Preparation of teachers to fulfil social roles at contemporary school
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2001, 52, p. 180-186
Summary / Abstract:

LTTyrimo problema kyla iš pastebėjimo, kad pedagogikos studentų parengtis atlikti socialinius vaidmenis šiuolaikinėje mokykloje pedagogo socialinių vaidmenų plėtros sąlygomis yra mažai tyrinėta. Straipsnio tikslas – nustatyti, kokia pedagogikos studentų parengtis atlikti socialinius vaidmenis šiuolaikinėje mokykloje prieš socialinį rengimą ir po jo. Tikslui pasiekti formuluojami du uždaviniai: pirma, nustatyti, kokia yra pedagogikos studentų parengtis prieš socialinį rengimą ir po jo pedagogo socialinių vaidmenų plėtros šiuolaikinėje mokykloje sąlygomis; antra, atskleisti, kas turėjo daugiausiai įtakos kokybiškai parengčiai atlikti socialinius pedagogo vaidmenis. Straipsnyje analizuojami Lietuvos mokytojų rengimo programoje nurodyti mokytojo vaidmenys, kuriuos pedagogas gali atlikti tinkamai pasirengęs per pedagoginę praktiką ir socialinio rengimo pratybas: dalyko dėstytojo, auklėtojo, vadovo, organizatoriaus, tėvų patarėjo ir bendradarbio. Kadangi kuriant informacinę visuomenę šių vaidmenų nebeužtenka, mokytojai turi įgyti šiuolaikinę mokymosi kompetenciją, grįstą savo veiklos analize, todėl tyrime taip pat analizuojamas pedagogų pasiruošimas atlikti savo veiklos tyrėjo vaidmenį. Remiantis Lietuvos kūno kultūros akademijos patirtimi, šiame tyrime analizuojama pedagogikos studentų parengtis atlikti socialinius vaidmenis šiuolaikinėje mokykloje. Tyrimo hipotezė: po socialinio rengimo statistiškai patikimai didėja pedagogikos studentų parengtis atlikti numatytus socialinius vaidmenis.Reikšminiai žodžiai: Socialinis rengimas; Pedagogų socialinis vaidmuo; Social training; Social roles of pedagogues.

ENScientific problem refers to the lack of investigations that provide answers to the question what outlook future teachers have towards preparation to fulfil social roles at contemporary school before social training and after it. The purpose of the research is to define how future teachers estimate the preparation to fulfil social roles of the teacher in the context of social training. Methods for the study of teachers' social training prepared by the author were employed. Future teachers were given a questionnaire, which offered to estimate their own preparation to fulfil social roles. The investigation was organised in two stages. In 1997,142 future sport teachers of the Faculty of Pedagogy and Lithuanian Academy of Physical Culture, were tested. In 2000, the same investigation was repeated. The investigation was provided with the same students. In general, 139 future pedagogues returned back the questionnaires. Statistically, it has been established that the preparation of the future teachers to fulfil social roles of lecturer, class manager, socializator, organiser, collaborator was significantly high after the social training. The social training practicum and teaching practice is very important to half of the tested students for the preparation to fulfil social roles of the teacher. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31260
Updated:
2018-12-17 10:53:43
Metrics:
Views: 35    Downloads: 13
Export: