Aplinkosaugos aspektai rinkodaros procese

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Aplinkosaugos aspektai rinkodaros procese
Alternative Title:
Environmental aspects in marketing mix
In the Journal:
Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai [Management theory and studies for rural business and infrastructure development]. 2011, Nr. 2 (26), p. 87-96
Summary / Abstract:

LTTyrimo tikslas – nustatyti aplinkosaugos aspektų integravimo į rinkodaros procesą galimybes. Straipsnyje taikant mokslinės literatūros lyginamosios ir loginės analizės, indukcijos ir apibendrinimo metodus bei atsižvelgiant į aplinkosaugos problemų aštrėjimą pasaulyje ir jų tiesioginę priežastį – žmonių ūkinę veiklą bei vartojimą, analizuojami aplinkosaugos aspektai rinkodaros procese ir jų taikymo galimybės, siekiant kurti ir teikti rinkai aplinką tausojančius produktus. Tyrimo metu, taikant 4P modelį, rinkodaros proceso instrumentai buvo išnagrinėti kiekvieną jų vertinant pagal aplinkosaugos kriterijus. Identifikuota ir nustatyta, kad aplinkosaugos rinkodarą galima laikyti integruotu procesu, orientuotu į prekių ir paslaugų teikimą vartotojų grupėms, kuris turi sumažintą poveikį aplinkai ir prisideda prie darnaus vystymosi nuostatų, o organizacijų prioritetinė orientacija į aplinkos tausojimą kuria pridėtinę naudą organizacijai, gamintojams, vartotojams bei ekosistemai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aplinkosaugos rinkodara; Darnus vystymasis; Sąžininga prekyba; Įmonių socialinė atsakomybė; Corporate social responsibility; Fair Trade; Green marketing; Sustainable development.

ENObjective of the work was to establish integration possibilities of environmental aspects to marketing mix. In the article, by the comparative literature and logic analysis, induction and generalization methods, and taking into account the escalation of environmental problems in the world and their directly cause – human economic activity and consumption, analyzed environmental aspects in the marketing mix and their application possibilities, to develop and supply the market with environmentally friendly products. During inquiry, the 4P marketing model was applied in the examination of each marketing mix tool from environmental perspective. It was identified and established that environmental marketing can be considered as an integrated process, which is focused on the provision of goods and services for consumer groups, and which has to have a reduced environmental impact and contribute to the sustainable development regulations, while organizations priority focus on the environmental sustainability benefits to the organization, producers, consumers and the natural environment. [From the publication]

ISSN:
1822-6760; 2345-0355
Related Publications:
Aplinkosauginių vertybių puoselėjimas : gamtotvarkos vadybos studentų požiūris / Akvilė Jagučanskytė. Studijos šiuolaikinėje visuomenėje. 2012, Nr. 3(1), p. 100-106.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31221
Updated:
2018-12-17 13:02:21
Metrics:
Views: 40    Downloads: 11
Export: