LTStraipsnyje analizuojamos Vilniaus miesto vaikų ir jaunimo neformalaus ugdymo galimybės. Aptariama neformaliojo ugdymo svarba ir pagrindžiamas aktualumas šiuolaikinėje visuomenėje, nagrinėjamos Vilniaus miesto vaikų ir jaunimo klubų veiklos. Taikyti šie tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa. Siekiant optimizuoti vaikų ir jaunimo klubų veiklą, buvo nustatyta klubo veiklų turinys. Remiantis 15 klubų direktorių atsakymais, galima teigti, kad jų klubai dažniausiai siūlo meninę veiklą: įvairius šokius (modernų šokį, folklorą ir t. t.), dainavimą, dailę (piešimą, akademinį piešimą, keramiką), muzikos instrumentus (liaudies instrumentus, gitarą), meninę fotografiją ir teatrą. Keturi klubai organizuoja sporto veiklas (gimnastiką, šachmatus, kovos menus ir stalo tenisą), užsienio kalbas (anglų, rusų), du klubai siūlo jaunimo lyderių ugdymo ir jaunimo psichologijos būrelius. Dauguma vaikų lanko choreografijos ir muzikos būrelius. Mergaitės dažniau lanko choreografijos būrelį, berniukai – menų ir sporto būrelius. Tyrimas atskleidė, kad vaikai ir jaunimas neturi lygių galimybių pasirinkti būrelius, nes tai priklauso nuo tėvų finansinės padėties. Kai kurias klubų veiklas apriboja nepakankama materialinė bazė. Respondentai vieną pagrindinių problemų nurodė mažas patalpas. Nedaugelis direktorių pareiškė, kad pakanka pedagoginių valandų, skirtų klubo poreikiams patenkinti, tik trečdalis direktorių teigė, kad pakanka dirbančių darbuotojų, todėl būtina aiškiai apibrėžti neformaliojo švietimo finansavimo mechanizmo principus.Reikšminiai žodžiai: Galimybės; Neformalaus švietimo galimybės; Neformalus ugdymas, vaikų ir jaunimo klubai; Neformalus švietimas; Neformalusis ugdymas; Vaikai; Vaikas; Vilnius; Children; Non-formal education; Non-formal education, children and youth clubs; Possibilities; Possibilities for non-formal education; Vilnius.
ENThe article analyses possibilities for non-formal education of children and youth in Vilnius city. Following literature sources, the authors discuss the importance and topicality of non formal education in the contemporary society. On the basis of the conducted empiric researches and the analysis of their data, the possibilities for optimisation of non-formal education of children and youth in the club activity in Vilnius city are discussed. At the end of the article conclusions are formulated that insufficient material provision of education system and social stratification of families impede accessibility of education to all the individuals asking for it. [text from author]