LTMokyklos paskirtis – ugdyti gebėjimą sąveikauti su mikro- ir makroaplinka. Dirbant per dailės pamokas grupėmis kyla sunkumų, bet jie dažniausiai susiję su bendravimo įgūdžių trūkumu, ypač V-VI klasėse. Tai – adaptavimosi tarpsnis, mokiniai pereina iš pradinės mokyklos į vidurinę, kur klasės sudaromos iš naujo, keičiasi klasės kolektyvas, nėra vieno mokytojo, nuolat ugdančio bendravimo įgūdžius, keičiasi mokymo specifika. VII klasėje bendravimo įgūdžiai jau susiformavę, klasės kolektyvas gerai pažįstamas, tačiau kuo mokinys vyresnis, tuo jam svarbesni yra draugai, todėl dauguma mokinių renkasi darbą kartu su draugais. Vis dėlto vaikas turi išmokti bendrauti ir bendradarbiauti su kitais individais, nes jam ateityje gali prireikti skirtingų įgūdžių. Mokantis grupėmis ugdoma daugybė asmenybę tobulinančių ypatybių, padedama vaikams įgyti vertingiausių žmogiškųjų savybių, socialinės kompetencijos. Straipsnio autorė atliko tyrimą, norėdama išsiaiškinti V-VII klasių mokinių informacinių gebėjimų ugdymo per dailės pamokas dirbant grupėmis galimybes. Tyrimo metu nustatyta, jog VII klasių mokiniams darbas grupėmis yra priimtiniausias, o V-VI klasių mokiniams labiausiai patinka, kai užduotis skiriama visai klasei. Dirbant grupėmis reikia panaudoti visus informacinius įgūdžius, t. y. grupės nariai turi apibrėžti užduotį, numatyti informacijos gavimo strategijas, rasti informacijos šaltinius, panaudoti informaciją, sintezuoti ir įvertinti grupės darbo rezultatus. Mokiniai, dirbdami grupėmis, skatinami dalintis informacija, ją taikyti ir kritiškai apmąstyti.Reikšminiai žodžiai: Paaugliai; Informacinių įgūdžių ugdymas; Dailės pamokos; Teenagers; Teaching information skills; Art lessons.
ENArticle examines the problem of working in groups and the possibilities of teaching information skills in art lessons. Such work in art lessons is sufficiently acceptable and beneficial because pupils can exchange as diverse information as possible, apply new strategies, share experience, help one another, and see different ways of solving problems. Pupils have the possibility of evaluating their own views, thoughts, and actions in the context of the opinions and thoughts of the other pupils, which creates a possibility of learning how to evaluate and make decisions. In addition, a group situation stimulates the creation of new ideas, i.e. the idea of member of the group arouses new suggestions by others. By multiplying ideas, their quality improves; pupils not only see a spectrum of ideas but also different ways of realizing them, which develops creativeness. After performing the study, it was discovered that working in groups is the preference of 7th form pupils while 5th and 6th form pupils prefer that assignments be assigned to the whole class. It is possible to explain this situation by the fact that working in groups requires good interpersonal skills and these so far have not yet developed sufficiently. Working in groups requires the use of all the information skills, i.e. group members must define the task, foresee strategies for attaining the information, find sources of information, make use of the information, as well as synthesize and evaluate the results of the group's work. Pupils, when working in groups, are stimulated to disseminate information, to accept it, in addition to apply the information obtained and to think critically. The capability to work creatively in a team is taught. [From the publication]