Užsienio edukacinių novacijų diegimo ypatumai Lietuvos profesinio rengimo sistemoje: Leonardo da Vinci programos analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Užsienio edukacinių novacijų diegimo ypatumai Lietuvos profesinio rengimo sistemoje: Leonardo da Vinci programos analizė
Alternative Title:
Einsatzbesonderheiten ausländischer Erziehungsnovitäten im bereich der Berufsbildung Litauens: das Programm Leonardo da Vinci
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2001, 52, p. 127-136
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama, kokie metodologiniai ypatumai būdingi užsienio šalyse diegiamos edukacinėms novacijoms, patenkančioms per įvairius projektus ir programas į Lietuvos profesinio rengimo institucijas; kiek diegiamos novacijos atitinka profesinio rengimo kaitos ypatumus. Siekiant ištirti užsienio šalių edukacinių novacijų diegimo ypatumus reformuojant Lietuvos profesinio rengimo sistemą, taikyti šie tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, programos įgyvendinimo analizė. Straipsnį sudaro trys dalys: pirmojoje dalyje atskleidžiamos profesinio rengimo sistemos kaitos dimensijos ir jų projekcija Lietuvos profesinio rengimo sistemoje, antrojoje dalyje pateikiama tyrimo metodologija, trečiojoje dalyje – Leonardo da Vinci programos įgyvendinimo analizė. Atskleista, kad suvirintojų mokymo tobulinimo KSRC kaip edukacinės novacijos diegimą, siekiant reformuoti profesinio rengimo sistemą, lėmė darbo rinkos poreikiai ir būtinybė rengti suvirintojus tokių kvalifikacijų, kurios įgalintų didesnę absolventų konkurenciją Lietuvos darbo rinkoje. Vienas iš profesinės kvalifikacijos kėlimo būdų buvo praktinių įgūdžių tobulinimas Vakarų Europos darbo rinkoje. Šios edukacinės novacijos esmė – praktinių įgūdžių formavimas. Edukacinės novacijos diegimas buvo grindžiamas priklausomybės teorija, KSRC suvirinimo specialybės praktinio mokymo programas praturtinant Danijos kolegų praktinio mokymo. Šia patirtimi, pritaikyta prie Lietuvos sąlygų, remiamasi mokant taikyti modernias suvirinimo technologijas.Reikšminiai žodžiai: Edukacinės novacijos; Profesinio rengimo sistema; Leonardo da Vinci programa; Educational innovation; Vocational training system; Leonardo da Vinci programm.

ENThe article analyses methodological peculiarities characteristic to education innovations introduced in foreign countries and emerging in Lithuanian vocational training institutions via various projects and programmes. In order to analyse the peculiarities of introduction of educational innovations of foreign countries when reforming the system of vocational training in Lithuania, the following methods of research have been applied: analysis of scientific literature, analysis of programme implementation. The article has three parts: the first part reveals the dimensions of changes in the system of vocational training and their reflection in the Lithuanian system of vocational training, the second part presents the research methodology, and the third part presents the implementation analysis of Leonardo da Vinchi programme. The research has revealed that the introduction of learning improvement of welders at Kaunas Builders’ Training centre seeking to reform the system of vocational training has been determined by market demands and the necessity to train welders the qualifications, which would ensure higher competition between absolvents in the Lithuanian Labour Market. One of the methods of professional qualification improvement was the improvement of practical tasks in the labour market of Western Europe. The meaning of this educational innovation is formation of practical skills. The introduction of the educational innovation was based on the dependence theory thus enhancing welders’ practical training programmes at Kaunas Builders’ Training Centre with the practical training exercises of Danish colleagues. This experience adopted for Lithuanian conditions is taken for basis when training welders to apply modern welding technologies.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31183
Updated:
2018-12-17 10:53:41
Metrics:
Views: 42    Downloads: 6
Export: