Modulinės lituanistikos poreikis bendrojo lavinimo mokykloje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Modulinės lituanistikos poreikis bendrojo lavinimo mokykloje
Alternative Title:
Aim of modular learning of Lithuanian at secondary school
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2001, 52, p. 120-126
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje atskleidžiamos laisvosios ugdymo paradigmos idėjų praktinio įgyvendinimo problemos ir gimtosios kalbos ugdymo turinio modulių sistemos sudarymo bei taikymo praktiškai galimybės. Taikyti tyrimo metodai – filosofinės, psichologinės, edukologinės literatūros analizė, autorės praktinio darbo su mokiniais, turinčiais netipinių poreikių, apibendrinimas bei 2001 m. atlikto žvalgomojo laboratorinio tyrimo statistiniai duomenys. Aptarus šiandieninę lietuvių kalbos dalyko turinio sampratą, iškelta mokinių poreikio koreguoti arba ugdyti savo dalykinę kompetenciją neformaliais būdais problema. Remiantis kitų šalių edukologine patirtimi, nustatytos konservatyviųjų ugdymo tendencijų Lietuvoje priežastys: prievarta ugdytų engiamųjų poreikis tapti engiančiais kitus. Lietuvos švietimo reformos dokumentuose numatytą neformaliosios ugdymo sistemos projektą, pagrįstą laisvosios ugdymo paradigmos idėjomis, šiandieniniuose bendrojo lavinimo mokyklų ugdymo planuose nuo IX klasės rekomenduojama įgyvendinti ir įvedant modulinį mokymą, kurio praktinei realizacijai stinga tokio pobūdžio mokymo planų ir priemonių. Modulinio mokymo teoriniai principai ir sėkmingi projektai Lietuvoje bei lietuvių kalbos ugdymo praktikos problemos bendrojo lavinimo mokyklose rodo, kad reikia moksliškai pagrįstos mokyklinės modulinės lituanistikos sistemos. 2001 m. atlikto žvalgomojo laboratorinio tyrimo pradiniai duomenys rodo, kad reikia bendrojo lavinimo mokyklai modulinės lituanistikos.Reikšminiai žodžiai: Laisvojo ugdymo paradigma; Gimtosios kalbos mokymas; Modulinis mokymas; Free pedagogical paradigms; Native language teaching; Modular learning.

ENThe paper is focused on opposition of traditional (classical) and free pedagogical paradigms in Lithuania. The reasons of vitality and return of conservative pedagogical ideas are analysed here. After main principles of modular learning are observed (works of S.Postlethwait, J.Russel, P.Jucevičienė), the aim of such system of modular learning of Lithuanian is stated. Necessity of modular learning is based on author's experience as a teacher at secondary and high schools and corroborated with the results of pilot research, currently provided by author. The draft scheme of main modules, which describes the boundaries of subject, is presented. This modular programme could be integrated and helpful as used in traditional, as in free pedagogical paradigms. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31181
Updated:
2018-12-17 10:53:40
Metrics:
Views: 31    Downloads: 2
Export: