LTStraipsnyje nagrinėjamas pokyčių poreikis turizmo sektoriuje. Tyrimo problema keliama dėl nepakankamo atvykstamojo turizmo sektoriaus stiprinimo ir vystymo, šio sektoriaus konkurencingumo stiprinimo. Apibrėžtas straipsnio tyrimo tikslas – atsižvelgiant į konkurencingumą, išanalizuoti Europos turizmo verslo tendencijas teoriniu aspektu. Tyrimo tikslui įgyvendinti numatyta išanalizuoti pagrindines pasaulio ir Europos turizmo verslo tendencijas, nustatyti Lietuvos atvykstamojo turizmo sektoriaus konkurencingumo prielaidas ir išskirti galimas Lietuvos atvykstamojo turizmo plėtros tendencijas. Lietuvos atvykstamasis turizmas apartas tarptautinės ekonomikos, socialinės integracijos ir globalizacijos procesų kontekste. Tyrimo rezultatai parodė, kad Lietuvos turizmo sektorius nėra pasirengęs esminėms permainoms. Akivaizdu, kad pasaulio turizmo plėtros tendencijų kontekste Lietuva turi atnaujinti šalies turizmo strategiją, išskirti prioritetines plėtros kryptis, skiriant svarbiausią dėmesį atvykstamajam turizmui. Visiems kardinaliems pokyčiams įgyvendinti būtina dalį šalies investicijų srautų skirti turizmo sektoriui. Žinoma, investicijų portfelis turizmo sektoriuje turi būti optimalus, investicijos turi būti paskirstytos racionaliai tarp šalies turizmo sektorių. Taip pat pastebima, kad Lietuva negali ignoruoti naujų turizmo tendencijų žinomų, kaip ekoturizmas arba subalansuotas turizmas.Reikšminiai žodžiai: Turizmo sektorius; Atvykstamasis turizmas; Turizmo vystymasis; Turizmo tendencijos; Tourism sector; Inbound tourism; Tourism development; Tourism trends.
ENThe paper covers main trends analysis of tourism business development in the global and Europe as well. Some aspects of Lithuanian tourism are briefly analysed. Under international economics and social integration processes and globalization processes Lithuanian tourism business is discussed considering mostly inbounding tourism. The results of the researches are indicating that Lithuanian tourism sector isn’t ready to essential changes. It is obvious that in the contest of worldwide tourism development tendencies Lithuania has to renew country’s tourism strategy, to single out prioritized directions of development by paying primary attention to inbound tourism. All cardinal changes require the part of country’s investment flow to be directed to expectedly beneficial tourism sector. Investment portfolio to tourism sector has to be optimal: investments have to be distributed rationally between country’s tourism sectors. Lithuania can’t ignore new trends of tourism that was acknowledged in Europe during recent decades, such as Ecotourism and Sustainable tourism. [From the publication]