Pedagoginiai gebėjimai slaugytojo kvalifikacijos struktūroje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pedagoginiai gebėjimai slaugytojo kvalifikacijos struktūroje
Alternative Title:
Pedagogical competences in qualification structure of a tender
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2001, 51, p. 81-98
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama, kokią vietą slaugytojo kvalifikacijos struktūroje užima pedagoginiai gebėjimai, laiduojantys jo profesinės veiklos kokybę. Tyrimo tikslas – įvertinti slaugytojų kvalifikacijos struktūros kaitą ir išryškinti pedagoginių gebėjimų reikšmę slaugoje. Taikyti šie tyrimo metodai: literatūros šaltinių ir dokumentų kontentinė analizė ir anketinė apklausa, kurioje dalyvavo 1762 slaugytojai. Atskleista, kad vykstanti sveikatos sistemos priežiūros reforma tiesiogiai daro įtaką slaugos institucijos, kaip pagrindiniam visuomenės sveikatos priežiūros elementui, kaitą. Pagrindinis slaugos tikslas – žmogaus ir visuomenės sveikatos saugojimas ir stiprinimas. Nauja slaugos samprata akcentuoja holistinį požiūrį į žmogų, kuomet tampa reikšminga ne tik fiziologinių, bet ir psichologinių bei socialinių poreikių tenkinimas. Kontentinė slaugos dokumentų analizė parodė, kad slaugytojo kvalifikacijos struktūra susijusi su konkrečioje praktinėje veikloje atsirandančiomis veiklos funkcijų charakteristikomis. Nors funkcijų apimtis skirtingose veiklos srityse yra skirtinga, tačiau jų pasikartojimas leidžia apibrėžti formalųjį slaugytojo veiklos kvalifikacinį modelį, kurio pagrindą sudaro dalykiniai, psichologiniai, pedagoginiai, vadybiniai ir socialiniai gebėjimai. Slaugytojo veiklos ugdomieji aspektai – informavimas, švietimas, mokymas, lavinimas, sveikatos priežiūros įgūdžių ir įpročių, sąmoningo požiūrio į ryšius ir dėsningumus tarp gyvenimo būdo, gyvenimo sąlygų ir ligų atsiradimo formavimas ir kt. – leidžia įvardinti slaugą kaip pedagoginį procesą.Reikšminiai žodžiai: Pedagoginiai gebėjimai; Slaugytojai; Pedagogical competences; Nurse.

ENSocial, economical and cultural changes in Lithuania raise new demands to health service. A very important goal is to develop such a system for health service, which could enable to realise the idea of public health education, i.e. would form assumptions for people to conceive their health problems, their role for health care and amplification and to form attitude to take care of their own health. Fundamental changes in public and personal health care directly influence fluctuation of nursing institutions. In Vienna Declaration adopted in the conference of European countries for nursing problems it is declared: "Nursing would be effective in initial health care in the case health education becomes fundamental for nursing practice, especially in the community when tenders take responsibility for social aspects of nursing and they enlarge concept of personal health care". The article grounds significance of pedagogical abilities in the structure of tender qualifications on the basis of the research data on tender's functions and competences. Pedagogical competence means ability of a tender to use efficiently and effectively patient's and own knowledge and teaching device to reach results that would satisfy needs and goals of health care and maintenance. It is important for a tender to conceive direction of pedagogical activity, concrete goal, to know how to develop programmes for health care flexibly applying various teaching and learning methods, organise process of health care and/or training. Then tender's activity would be effective and enable to reach a higher level of personal and public health. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31030
Updated:
2018-12-17 10:53:32
Metrics:
Views: 41    Downloads: 6
Export: