LTStraipsnyje nušviečiamas vaikų, linkusių [nusikaltimus, situacijos socialinis-edukacinis kontekstas. Tai - pažiūrų visuma, atspindinti dviejų socialinių grupių (vaikų ir suaugusiųjų) vertinimus nusikalstamumo raiškos problematikoje. Vaikų socialinė situacija aptariama kaip esanti „čia ir dabar“, savyje implikuojanti konkrečius faktus, įvykius, kurių identifikavimas yra grindžiamas jąsuponuojančių grupių socialiniu statusu ir ryšiais. Fenomenologinio tyrimo pagrindu yra aiškinamos policininkų, dirbančių vaikų nusikalstamumo prevencijos srityje, ir vaikų, linkusių į nusikaltimus, pažiūros, atskleidžiančios nusikalstamumo raišką. Vaikų socialinė situacija identifikuojama natūralioje aplinkoje, kai tiriamieji laisvai reiškia savo mintis, pažiūras ir tokiu būdu atskleidžia nusikalstamumo raiškos patirtį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vaikų nusikalstamumas; Prevencija; Nusikalstamumo raiška; Socialinės-edukacinės dimensijos; Children delinquency; Prevention; Delinquency expression; Socio-educational dimension.
ENTeenagers appreciate life the same way adults do. Unfortunately adults can't or even don't want to understand it. They aren't able to hear and to listens children's problems and they think children's opinion isn't important. When a teenager realises that no aid can be expected from adult he tries to cope with his problems himself. And in most cases he faille's. When teenagers brake the law they try resist against adults, they try to attract everybody's attention. Adults just state facts of delinquent children's activities. They don't analyse, don't try to find a cause of children's delinquency. Adults have more important business than problems of children's existence. [From the publication]