The Relationship between corporate social responsibility and organizational values

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Relationship between corporate social responsibility and organizational values
In the Journal:
Tiltai. Priedas. 2009, Nr. 39, p. 131-138
Summary / Abstract:

LTKadangi bet kuri organizacija yra žmonių grupė, siekianti tokių pačių tikslų, jos verslo sėkmė priklauso tiesiogiai nuo dirbančių žmonių įgūdžių ir gebėjimų vienodai teisingai suprasti, ką jie daro ir ko siekia. Tai įmanoma tik suformavus specifinę organizacijos kultūrą. Organizacinę kultūrą apibūdina vertybės, normos, supratimas ir pagrindinės prielaidos, kurios yra bendros darbuotojams. Straipsnio tikslas yra ištirti nuomonę, kokias organizacijos vertybes įtakoja kompanijų socialinė atsakomybė (KSA). Apibendrindami autoriai teigia, kad kultūra yra struktūra bendrų vertybių ir nuomonių, kaip organizacijoje daromi darbai. Objektyvios vertybės yra daiktai ar daiktų savybės, kuriomis remiasi žmogaus gyvenimas, tokios kaip šviežias oras, grynas vanduo, žinios, laisvė, meilė, taika ir grožis. Subjektyvios vertybės yra kažkas palaikančio žmogaus gyvenimą, kaip pavyzdžiui, paskaityti informatyvią knygą ar paiškylauti kalnuose. Yra metodų, kaip įtraukti vertybes į organizacijos kultūrą. Apklausoje respondentai atsakinėjo apie vertybes, deklaruojamas organizacijose. Rezultatai rodo, kad daugiausia taškų yra duodama kokybei, bendradarbiavimui, kontraktiniams įsipareigojimams, mažiausiai – pasirengimui rizikuoti, tarnauti visuomenei, skaidrumui, paklusnumui. Analizei pasirinktos kai kurios vertybės. Rezultatai rodo, kad labiausiai skiriasi aukščiausių vadovų ir darbuotojų nuomonė apie šias vertybes: darbuotojų gerovę, pagarbą jiems, bendradarbiavimą, kokybę, pasididžiavimą darbu, komandinę dvasią ir kt. Visų lygių darbuotojai dar neturi pakankamai žinių apie KSA.Reikšminiai žodžiai: Korporatyvinė socialinė atsakomybė; Organizacija; Organizacijos vertybės; Įmonių socialinė atsakomybė; Corporate social responsibility; Organization; Organizational values.

ENFor most organizations creation and management of general values’ system becomes invincible problem, because management of identity lacks consistency, it is implemented only in top-down manner and there is no feedback, needs of employees, consumers, other stakeholders are not enough perceived and (or) they are not much considered. Dialogue with most important stakeholders has critical significance for CSR formation and implementation. It is necessary striving to eliminate gap between publicly declared CSR ideals and real business practice. Main problem that declared organization values would be comprehensible and acceptable for all employees. The research was did for identify opinions of organizations values and comparison these values depending from occupations in organization. [From the publication]

ISSN:
1648-3979
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30955
Updated:
2018-12-17 12:39:51
Metrics:
Views: 28    Downloads: 1
Export: