LTStraipsnyje analizuojamas socialinių darbuotojų, dirbančių vaikų globos namuose, įgytų pažintinių ir praktinių gebėjimų raiškos vertinimas. Pažymima, kad pažintiniai gebėjimai yra susiję su asmeninėmis savybėmis. Pateikiama tokių gebėjimų kaip savęs kaip specialisto suvokimo, mokėjimo analizuoti savo veiklą, kritiškai vertinti socialinio darbo aplinkybes, gebėjimo vertinti ir prižiūrėti mažesnės kompetencijos specialistų veiklą, socialinių problemų prigimties atpažinimo ir sprendimo, strategijų planavimo paisant profesinės etikos principų raiška. Išsamiai aptariami tokie praktiniai gebėjimai: socialinio darbuotojo etikos laikymasis, teisės aktų išmanymas ir taikymas bei socialinių paslaugų skirtingoms klientų grupėms organizavimas ir teikimas, naujų socialinių paslaugų, inovacinių pagalbos modelių ir metodų kūrimas ir plėtojimas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pažintiniai ir praktiniai gebėjimai; Socialinis darbuotojas; Vaikų globos namai; Vaikų globos namai, socialinis darbuotojas, pažintiniai ir praktiniai gebėjimai; Child care homes, social worker, cognitive and practical skills; Children foster homes; Cognitive and practical skills; Social worker.
ENThe article analyses evaluation of expression of cognitive and practical skills acquired by social workers employed in children foster homes. It is pointed out that cognitive skills are related to personal qualities. The expression of following abilities are analysed: an ability to perceive oneself as a specialist, an ability to analyse own activity, an ability to critically analyse circumstances of social work, an ability to evaluate and supervise activity of specialists of lower competence, an ability to identify the nature of social problems and to solve them, an ability to plan strategies observing principles of professional ethics. Practical abilities are thoroughly analysed: to observe ethics of social worker, to be aware of and apply legal acts as well as organise and provide social services to different groups of clients, to create and develop social services, innovative models and methods of support. [From the publication]