LTDarbo mokėjimų ugdymas gali būti traktuojamas kaip galimybė veikloje patirti kūrybos džiaugsmą, pasiekti laukiamą rezultatą, realizuoti idėjas. Daroma prielaida, kad darbo mokėjimų ugdymas didina vaiko veikimo ir kūrybos galimybes, spartina psichomotorikos vystymąsi, plečia akiratį. Straipsnyje siekta ištirti pirmos klasės mokinių darbo mokėjimų formavimosi ypatumus. Taikyti šie tyrimo metodai: pokalbiai su pirmų klasių mokiniais ir pedagogais, pedagoginis stebėjimas, veiklos procesų ir rezultatų analizė. Išskirti darbo mokėjimai, su kuriais susiduria pirmokai dailės ir darbelių pamokose: modeliavimo mokėjimai (kirpimas, klijavimas, lankstymas); konstravimo mokėjimai (lipdymas, konstravimas iš gamtinės medžiagos, gamybos ir buities atliekų); tekstilės darbelių mokėjimai (vijimas, rišimas, pynimas). Tyrime dalyvavo Klaipėdos m. „Gilijos“ pradinės mokyklos 51 pirmokas. Nustatyta, kad darbo mokėjimų ugdymas yra laipsniškas procesas, reikalaujantis daug mokinio ir mokytojo pastangų. Darbo mokėjimų formavimąsi lemia daugelis veiksnių (tinkamų įrankių, medžiagų ir priemonių parinkimas; taisyklingas įrankio laikymas; tikslių, racionalių judesių atlikimas; medžiagos, laiko, judesių, energijos ekonomiškumas). Darbo mokėjimų formavimąsi lemia individualios mokinių savybės: kruopštumas, susikaupimas, atidumas, darbštumas, skirtingas turimų mokėjimų lygis, gabumai, darbo tempai, temperamentas ir kt. Išryškėjo kai kurie mokėjimų formavimosi skirtumai tarp berniukų ir mergaičių.Reikšminiai žodžiai: Pirmos klasės mokiniai; Dailės pamokos; Technologijų pamokos; First class pupil; Work process; Art lessons; Technology lessons.
ENFirst class pupil tries to realize his ideas, to express himself, to experience the joy of work and creation in his creative work. But often the pupil still is not able to choose the proper materials, tools and means, he does not succeed to act precisely, to plan his work, to work rationally and efficiently, etc. These reasons make the work process more difficult, so it's hard to achieve the expected results and to experience the full satisfaction. We think that the problem of development of work skills is important in the primary school, especially in the first class. We have divided these work skills of the first class pupils: modeling, construction and textile work, and the usual work skills that are necessary in any kind of work. The test results show that the forming of work skills is influenced by many factors: the proper choice of the materials, tools and means; the proper hold of the tool; precise, rational movements; the thrift of the material, time and movements. Forming of the work skills is predetermined by the indvidual features: attention, concentration, carefulness, diligence, level of the already acquired skills, aptitudes, rate of work, temperament, etc. [From the publication]