LTPripažįstama, kad verslumo ugdyme reikia pereiti nuo mokymo prie mokymosi ir sukurti mokymosi aplinką kiek galima artimesnę realiam gyvenimui. Tyrimo tikslas: atskleisti imitacinės verslo įmonės veiksmingumo, ugdant verslumo gebėjimus, parametrus, išryškinant šio modelio teigiamus ir neigiamus aspektus. Vadovavimo verslui gebėjimai imitacinėje verslo įmonėje (IVĮ) ugdomi taikant komandinį darbą, problemų sprendimą ir sprendimų priėmimą, darbų planavimą, veiklos organizavimą ir derybinius gebėjimus. Asmeninės verslumo savybės ugdomos vykdant savarankišką veiklą, leidžiant atsiskleisti lyderystės, kūrybiškumo/inovatyvumo gebėjimams, ugdant iniciatyvumą ir pasitikėjimą savimi, poreikį siekti. IVĮ stipriąsias puses sudaro teorinių žinių taikymas praktiškai, kompetencijų ugdymas, mokymosi formos naujumas, realios įmonės veiklos pažinimas, savęs pažinimas. IVĮ silpnosios pusės apibūdinamos kategorijomis: organizaciniai ypatumai, mokymo modelio ypatumai, studentų darbo ypatumai. Gauta nauda iš mokymosi IVĮ apibūdinama šiais aspektais: praktinių įgūdžių įgijimas ir teorinių žinių pritaikymas, susipažinimas su verslo įmonės veikla, savęs pažinimas, pasirengimas verslo kūrimui, galimybė įsidarbinti. Siūloma patobulinti IVĮ veiklą tobulinant studijų programą, tobulinant IVĮ modelį, pritraukiant išorinę pagalbą. Studijų programos tobulinimą siūloma atlikti šiomis kryptimis: įtraukti kitus dėstytojus į IVĮ veiklą, prailginti praktikos laiką, išdėstyti teorinius dalykus, įtraukti IVĮ į studijų programas atskiru dalyku.Reikšminiai žodžiai: Imitacinė verslo įmonė; Imitavimas; Verslumo gebėjimai; Entrepreneurial skills; Imitation; Simulation; Simulation business enterprise; Skills of entrepreneurship.
ENThe paper examines effectiveness of Simulation Business Enterprise in teaching entrepreneurial skills. Using an interview-based methodology, the paper based on responses from a sample of 20 teachers revealed the strengths and weaknesses of Simulation Business Enterprise and its peculiarities in teaching entrepreneurial skills. The article discusses and argues that Simulation Business Enterprise is one of the most effective teaching models in Lithuanian Colleges for educating future entrepreneurs. [From the publication]