LTStraipsnyje pateikiamas tyrimas, kurio tikslas – palyginti laiko raiškos priemonių vartojimą grožinės vaikų literatūros kūriniuose su nelietuviškų mokyklų V klasės mokinių rašinėliuose vartojamomis laiko raiškos priemonėmis. Analizuojant lingvistinę literatūrą, išskiriami pagrindiniai rašytinio pasakojamojo teksto bruožai. Nagrinėjamos pasakojamųjų grožinės vaikų literatūros kūrinių, pateiktų nelietuviškų ir lietuviškų mokyklų V–VI klasių vadovėliuose, laiko raiškos priemonės. Remiantis mokomojo eksperimento medžiaga, nustatytos nelietuviškų mokyklų V klasės mokinių rašytinio pasakojamojo teksto dažniausiai vartojamos laiko raiškos priemonės. Atliktas tyrimas yra bandymas apibrėžti rašytinio pasakojamojo teksto laiko raiškos branduolį ir periferiją: išskirti laiko raiškos branduolį ir periferiją. Grožinės vaikų literatūros kūrinių ir nelietuviškų mokyklų V klasės mokinių rašytinių pasakojamųjų teksto laiko raiškos priemonių branduolys – veiksmažodis. Nelietuviškų mokyklų V klasės mokinių rašytiniuose pasakojamuosiuose tekstuose ne tokios įvairios laiko raiškos priemonės kaip grožiniuose vaikų literatūros kūriniuose. Grožiniuose vaikų literatūros kūriniuose laiko raiškos priemonės vartojamos pastraipų pradžioje kaip teksto siejimo priemonės. Dažniausios periferinės laiko raiškos priemonės (vaikų grožinės literatūros kūriniuose ir nelietuviškų mokyklų rašytiniuose pasakojamuosiuose rašinėliuose) – laiko prieveiksmiai ir veiksmažodžiai.Reikšminiai žodžiai: Komunikacinis kalbos mokymasis; Nelietuviškų mokyklų mokiniai; Laiko raiškos priemonės; Pasakojamasis tekstas; Communicative language learning; Students of non-lithuanian schools; Narrative compositions.
ENThe article contains analysis of nuclens and periphery of time expression of a written narrative text. On the ground of the results of teaching experiment, the attempt was made to define and compare usage of time expression means in children fiction and narrative composition of 5th grade students of non-lithuanians schools. The experiment was performed on the basis of two presumptions: a verb is the nuclens of time expression in children fiction and narrative compositions of the 5th grade students of non-lithuanian schools; peripheral time expression means are rather rare and not that various in the narrative compositions of the 5th grade students of non-lithuanian schools. [From the publication]