LTStraipsnyje bus nagrinėjama tik nedidelė aprangos istorijos dalis – siuvimo kursai. XX a. viduryje Vakarų Europoje pradeda formuotis naujas požiūris į šį amatą. Šiuo laikotarpiu siuvimas imamas laikyti tam tikra meno forma. Įvairūs amatų kursai turėjo užtikrinti profesinio mokymo procesą Lietuvoje. Profesinių mokyklų ir kursų veikla suaktyvėjo 1926 m., kai buvo įkurtas Specialaus mokymo departamentas. 1929 m. priimtas Amatų mokslo įstatymas ir 1932 m. išleistos taisyklės, reglamentuojančios amatų mokyklų ir kursų veiklą. XX a. trečiąjį dešimtmetį Kaune veikė keletas amatų mokyklų ir siuvimo kursų. Jų veikla tęsėsi iki pat nepriklausomybės praradimo. Ketvirtajame dešimtmetyje pastebimas ryškus siuvimo kursų steigimo bumas. Kursai buvo rengiami tiek pradedantiesiems, tiek patyrusiems siuvėjams, siekusiems tobulinti meistriškumą. Amatų mokyklose mokiniai pirmiausiai gaudavo elementarių žinių, o profesionalūs siuvėjai ieškojo naujų darbo metodų. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Amatai; Amatų mokykla; Aprangos istorija; Kaunas; Meistras; Siuvimas; Siuvimo kursai; Tarpukaris; Costume history; Dressmaking; Dressmaking courses; Handicraft; Interwar; Kaunas; Master; Trade school.
ENIn this paper we will trace only a little part of the costume history that is the dressmaking courses. In West Europe people started to develop new attitude of mind to this handicraft in the middle of XX century. Only in this period a new attitude towards the dressmaking as a form of art was made. Various handicraft courses had to warrant professional teaching process in Lithuania. The foundation of trade schools and courses started to develop when the Department of Special Learning was established in 1926. In 1929 the law of the handicraft teaching was legislated and in 1932 the rules which regulated the activity of trade schools and courses were set. In the third decade of XX century a few trade schools and dressmaking courses functioned in Kaunas. They worked during all independence period. In the fourth decade there was an evident boom of establishing dressmaking courses. The courses were established for two learning levels, one for those who wanted to take up the beginner’s level and the other for those who already had some experience of dressmaking handicraft. The first students at trade schools were given mostly elementary knowledge while professional tailors were looking for new methods. [text from author]