LT2009–2010 mokslo metais Lietuvoje buvo minimas laisvo tikybos mokymo mokyklose 20–metis. Mokyti tikybos mokyklose gali tik vyskupo siunčiami asmenys – tikybos mokytojai. Šiame straipsnyje aptariama, koks turi būti mokyti tikybos siunčiamas asmuo, t. y. siunčiamasis turi būti tikintis ir liudijantis tikėjimą gyvenimu; pristatomos tikybos mokytojo, profesionalaus dalykininko, savybės; pateikiamos tikybos mokytojo tapatybės visuomenėje ir mokykloje bei kanoninio siuntimo (missio canonica) suteikimo sąsajos. Glaudžios tikybos mokytojo tapatybės ir missio canonica suteikimo sąsajos rodo, kad asmeniui, kuris neturi esminių tikybos mokytojui būdingų savybių, missio canonica neteikiamas, o jei asmuo nebeturi tikybos mokytojui būdingų savybių, jis netenka ir missio canonica. Tikybos mokytojui būtinos tam tikros esminės savybės. Pirma, tikybos mokytojas – tikintis ir gyvenimu liudijantis tikėjimą. Šią pirmą savybę išreiškia trys dėmenys: 1) tikybos mokytojas, siunčiamas liudyti tikėjimą, turi tikėti visomis Katalikų Bažnyčios skelbiamomis tiesomis; 2) visapusiškai praktikuoti tikėjimą savo gyvenimo būdu; 3) dėmuo, kylantis iš tikybos mokytojo, kaip tikinčiojo, tapatybės, yra aktyvus ir sąmoningas dalyvavimas liturginiame gyvenime, kitaip tariant, pamaldumas. Antra, būtina, kad tikybos mokytojas būtų profesionalus dalykininkas pedagogas. Asmuo, kuris tiki, gyvena tikėjimu, švenčia tikėjimą, yra įpareigotas teisingai perteikti tikėjimą, todėl tikybos mokytojui būtina: 1) teologinis išprusimas; 2) pedagoginis išsilavinimas.Reikšminiai žodžiai: Missio canonica; Siuntimas; Tikybos mokytojas; Tikėjimas; Authorisation; Faith; Missio canonica; Religion teacher.
ENIn the school year of 2009–2010, the 20th anniversary of free religion classes in Lithuanian schools was commemorated. Only people sent by the bishop may be the teachers of religion. The article discusses a personality of a religion teacher, i.e. the sent person should be religious and testify the belief in his/her life; the qualities of a religion teacher as a professional are presented; the correlation between the identity of the religion teacher in the society and school and the canonical obligation (missio canonica) is presented. A close correlation between the identity of the religion teacher and the obligation of missio canonica reveals that missio canonica is not given to a person who does not have features necessary for a religion teacher and if a person does not have features necessary for a religion teacher, the person loses missio canonica. Some certain features are necessary to a religion teacher. First of all, a religion teacher should be religious and testify the belief in his/her life. The following three elements reveal this feature: 1) a religion teacher sent to testify the belief has to believe in every truth of the Catholic Church; 2) comprehensively practise belief by his/her life style; 3) an element arising from the identity of a religion teacher as a believer is an active and conscious participation in liturgical life, in other words, devotion. Second, it is necessary that a religion teacher is a professional pedagogue. A person who believes, lives in his belief and celebrates it is obliged to render the belief in a right way, therefore the following is necessary to a religion teacher: 1) theological knowledge; 2) pedagogical knowledge.