LTLietuvos kaimo turizmo sodybų savininkai, stengdamiesi tenkinti poilsiautojų norus, pagrindinį dėmesį skiria sodybos kategorijos sanitarinių-higieninių sąlygų gerinimui ir poilsiautojų komfortui, tačiau nepakankamai sukuria ir išnaudoja įvairias pramogas, kurios sudarytų sąlygas didinti sodybų konkurencingumą. Šio darbo tikslas nustačius kaimo turizmo plėtros tendencijas ir priemones, parengti kaimo turizmo sodybų vertinimo metodiką. Tyrimo metu buvo naudojami ekspertų vertinimai, taip pat atlikta 15 rajonuose esančių 24 sodybų savininkų anketinė apklausa. Straipsnyje pateikta metodika ir kompiuterinė programa, kurios pagalba galima kiekybiškai (balais) įvertinti kaimo turizmo sodybas atsižvelgiant į jų komfortabilumą, specializaciją ir teikiamas pramogas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Gandras; Kaimo turizmas; Pramogos; Sodyba; Turistas; Vertinimas; A Stork; Assessment; Entertainment; Farmstead; Rural tourism.
ENLithuanian rural tourism owners want to meet tourists' wishes and focus on the farmstead category of sanitary-hygienic conditions improvement, tourists' comfort. However, the owners establish and exploit an entertainment insufficiently. The aim of this work is to set trends and measures of rural tourism development and to prepare a complex assessment methodology of rural tourism farmsteads. There were used experts' assessments, conducted a survey of 24 farmsteads' owners in 15 regions during the research. The article presents a methodology and a computer program. This program assists to evaluate rural tourism farmsteads quantitatively (by scores) by evaluating comfort ability, specialization and entertainment. [From the publication]