LTPaprastai svarbiausiu bendravimo tarp žmonių būdu laikomas kalbinis bendravimas. Tiriant kalbinio bendravimo gebėjimų ugdymą kyla klausimai: kokia yra šių gebėjimų struktūra, kuria remiantis būtų galima tiksliai apsibrėžti ugdymo kryptis, t. y. kas turėtų būti ugdoma ir kaip tai daryti ugdymo procese. Straipsnyje analizuojama kalbinio bendravimo gebėjimų struktūra išskiriant ugdymo kryptis bei aptariami kai kurie gebėjimų ugdymo bei tyrimo rezultatai vyresniajame ikimokykliniame amžiuje (5–7 m.). Taip pat, remiantis mokslinės literatūros analize, straipsnyje pateikiama autorinė kalbinio bendravimo struktūra, kuri laikoma pagrindu, skiriant šios srities gebėjimus. Kalbinį bendravimą galima suvokti kaip tarpasmeninę–kalbinę–sąveiką, kurios struktūroje galimi skirti mažiausiai trys aspektai: kalbėjimas, kalbinė sąveika ir socialinė sąveika. Kiekvienas iš jų esti realiame bendravime ir gali būti išskiriami tik kaip daliniai ugdymo tikslai, nes, jeigu kalbinis bendravimas yra triaspektis reiškinys, vadinasi ir jo gebėjimus reiktų traktuoti kaip tam tikrą aspektų derinį, pvz., gebantis puikiai kalbėti nebūtinai taip pat geba sąveikauti – matyti kitus, prie jų ir su jais derintis. Siekiant ugdyti vyresniojo ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbinio bendravimo gebėjimus, ugdymo procese turėtų funkcionuoti reglamentuotais kalbinės sąveikos veiksmais grindžiama veikla, integruojanti savyje visus kalbinio būdravimo aspektus.Reikšminiai žodžiai: Kalbinis bendravimas; Ikimokyklinis ugdymas; Verbal communication; Pre-school education.
ENThis article discusses options of theoretical research into verbal communication skills. Verbal communication skills as an aim of education are to be distinguished from the verbal communication structure that comprises kinds of speaking, types of speech interaction and interpersonal zones of interaction witch reflect speaking skills, speech interaction skills and social interaction skills of education. In the process of education of junior schoolchildren in order to educate verbal communication skills the may and ought to function kind activity that is based on regulated actions of verbal interaction. [From the publication]