LTPostmodernios kultūros atstovai ugdymą supranta kaip tapatybės formavimo procesą, atliekamą pagal tam tikras taisykles, kurios galioja tik dabar, „šią akimirką“, o ateityje gali būti pakeistos. Tomistinis ugdymas, nepriklausomai nuo kultūrų raidos, yra apibrėžiamas kaip menas ugdomajam sužadinti norą pažinti tiesą apie daiktus ir patį save. Tomistinėje žmogaus auklėjimo teorijoje tiesa užima ypatingą vietą. Straipsnyje aptarsime postmodernaus švietimo ištakas ir šiuolaikinę situaciją, parodysime, kaip postmodernybės laikų pedagogikoje yra galimas tomistinis ugdymas, kaip suprantamas tomistinis diskursas bei koks yra mokytojo vaidmuo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Tomistinis ugdymas; Postmoderni pedagogika; Švietimas; Diskursas; Dorybių etika; Thomistic education; Postmodern education; Education; Discourse; Virtue ethics.
ENThe author considers the possibilities of the thomistic education in the post modern culture. Thomistic education is defined as an art of awakening pupil's desire for the cognition of truth, for the knowledge of the world and self-knowledge. Truth occupies the special place in the education, since not only moral but also intellectual virtues are indispensable for the perfecting of person. The postmodern education regards the principle of "momentary identity" as the basis for personality up bringing. That principle caused the situation of crisis in the postmodern pedagogic, theoreticians of which see the escape off the crisis in the discursive pedagogic, in the structure of which there is a space for the doctrina sacra and the thomistic discourse. [From the publication]