LTTyrimo tikslas – atskleisti sutrikusios lokomocijos vaikų ugdymo galimybes ir kliūtis bendrojo lavinimo mokykloje mokytojų požiūriu. Naudoti šie tyrimo metodai: dokumentų analizė, anketinė apklausa. Lietuvos švietimo dokumentų analizė tyrimo metu pasitelkta siekiant įvertinti sutrikusios lokomocijos vaikų situaciją, išryškinti ir apibendrinti specialiajam ugdymui keliamus bendruosius reikalavimus. Europen Commision Eurostat, LR Statistikos departamento, LR Sveikatos ministerijos statistiniai duomenys leido atlikti sutrikusios lokomocijos vaikų populiacijos statistinių duomenų analizę. Kiekybinis tyrimas naudotas siekiant atskleisti pedagogų požiūrį į mokyklų pasirengimą ugdyti sutrikusios lokomocijos vaikus. Buvo tiriami mokytojai, bendravę su sutrikusios lokomocijos vaikais. Informaciją apie sutrikimų turinčių vaikų ugdymo galimybes teikia Specialiojo ugdymo komisija, specialieji pedagogai, socialiniai pedagogai, sveikatos priežiūros darbuotojai, logopedai ir mokyklos administracijos. Tyrimo duomenys atskleidė, kad pedagogai patikimiausia laiko Specialiosios ugdymo komisijos teikiamą informaciją. Ugdant sutrikusios lokomocijos vaikus, reikšmingas pedagogų pasirengimas, kvalifikacija ir patirtis. Pedagogai teigia, kad mokyklos nėra pritaikytos sutrikusios lokomocijos vaikų ugdymui bendrojo lavinimo klasėse: nepritaikyta fizinė mokyklų aplinka, pedagogai nėra pasirengę tokiai veiklai.Reikšminiai žodžiai: Kliūtys; Lokomocijos sutrikimas; Ugdymo galimybės; Education; Locomotion disorders; Opportunities; Safety.
ENThe aim of the research is to reveal the attitudes of teachers about education possibilities and difficulties of children with dysfunctional locomotion in comprehensive schools. The used research methods were the analysis of documents and a survey. The analysis of the documents of Lithuanian education was done in order to evaluate the situation of children with dysfunctional locomotion, to emphasize and summarize the general requirements for special education. The sources of the statistic data analysis of children with dysfunctional locomotion were the European Commission Eurostat, the Lithuanian Department of Statistics and the Ministry of Health of Lithuania. The quantitative research was performed in order to reveal the attitudes of pedagogues towards the preparation of schools to educate children with dysfunctional locomotion. The teachers who had communicated with children with dysfunctional locomotion participated in the research. Information about the possibilities to educate children with dysfunctional locomotion was provided by the Commission on Special Education, remedial teachers, health practitioners, speech therapists and administrations of schools. The research results revealed that the information of the Commission on Special Education is treated as the most reliable by pedagogues. When educating children with dysfunctional locomotion, the preparation, qualification and experience of pedagogues is very important. Pedagogues state that comprehensive schools are not fitted to the education of children with dysfunctional locomotion in classes: the physical environment of schools is not appropriate and the pedagogues are not ready for such education.