Ikiprofesinis moksleivių ugdymas klasės auklėtojo darbe

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ikiprofesinis moksleivių ugdymas klasės auklėtojo darbe
Alternative Title:
Допрофессиональное воспитание учащихся в системе работы классного руководителя
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2004, 71, p. 97-100
Summary / Abstract:

LTIš bendrojo lavinimo mokyklų ugdymo proceso eliminavus profesinį orientavimą, pastebimai sumenko abiturientų gyvenimo branda, ypač gebėjimas sąmoningai ir savarankiškai pasirinkti gyvenimo kelią, būsimą profesiją, o tai neigiamai veikia pačių moksleivių ir visuomenės interesus. Siekiant įgyvendinti svarbiausią bendrojo lavinimo mokyklos tikslą – ugdyti savarankiškam gyvenimui brandų jaunimą, būtina atgaivinti mokyklinį profesinį orientavimą, kuris dabartinėmis sąlygomis turėtų būti ne kas kita, kaip visavertis ikiprofesinis ugdymas. Straipsnyje analizuojamas ikiprofesinis ugdymas kaip sudėtinė viso ugdymo dalis bendrojo lavinimo mokyklos klasės auklėtojo darbo sistemoje dabarties sąlygomis, analizuojami ir apibendrinami klasikinės profesinio orientavimo ir pastarųjų metų ikiprofesinio ugdymo teorijos šaltiniai; apžvelgiamos teorinės ir praktinės ikiprofesinio ugdymo prielaidos nūdienos klasės auklėtojo darbe; remiantis teorine analize, aptariami svarbiausi ikiprofesinio moksleivių asmenybės ugdymo tikslai ir pedagoginės veiklos kryptys šiems tikslams pasiekti.Reikšminiai žodžiai: Ikiprofesinis ugdymas; Profesinis orientavimas; Klasės auklėtojas; Pre-vocational education; Vocational guidance; Class teacher.

ENElimination of vocational guidance from the educational process of secondary schools resulted in evident weakening of school-leavers' life maturity, especially, ability to make a conscious and independent choice of life, future profession, which has negative effect on pupils' and public interests. In order to achieve the crucial goal of a secondary school, i.e. to develop young people matured for independent life, vocational guidance at schools must be restored, which under present conditions would be no less than complete pre-vocational training. The article analyses pre-vocational training as a component of the whole educational process at secondary schools under the present conditions of a class master's work in the system, analyses and summarises the sources of classical theory of vocational guidance and recent years' pre-vocational training; discusses theoretical and practical prerequisites for pre-vocational training in today's class master's work; based on the theoretical analysis, discusses the main targets of pre-vocational school children's personality training and pedagogical activity directions in order to achieve these targets.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Jaunuolių profesiniai interesai individualiosios psichologijos požiūriu / Albina Kepalaitė. Ugdymo psichologija. 2007, Nr. 18, p. 39-45.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30614
Updated:
2018-12-17 11:24:51
Metrics:
Views: 23    Downloads: 5
Export: