Soviet sausage renaissance

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Soviet sausage renaissance
In the Journal:
American anthropologist. 2010, Vol. 112, iss. 1, p. 22-37
Summary / Abstract:

LTLietuvoje sąvoka „Tarybinis“ asocijuojama su Sovietų Sąjunga ir sovietine okupacija bei pasipriešinimu jai. Tačiau „Tarybinės“ dešrelės, pasirodžiusios rinkoje 1998 m., sukėlė kitokių, teigiamų asociacijų bei pasiūlė alternatyvią sovietmečio versiją, kurioje sovietinę praeitį susiejo su geros kokybės natūraliu maistu ir teigiama patirtimi. Šiame straipsnyje analizuojamas ,,Tarybinių“ dešrelių populiarumas Lietuvoje 2004 – 2007 metais. Straipsnyje teigiama, jog rinka yra politinė erdvė, kurioje kuriamos vertybės, ideologijos ir tapatybės. ,,Tarybinių“ dešrelių marketingas ir jų vartojimas yra politiniai procesai, kurių metu gamintojai, vartotojai, intelektualai, žurnalistai, politikai dalyvauja kuriant politines vertes bei tvirtinant tam tikrus galios santykius. Galima būtų teigti, jog ,,Tarybinės“ dešrelės Lietuvoje reiškia posocialistinės neoliberalios valstybės ir socialinių, politinių bei ekonominių procesų kritiką. Tačiau ,,Tarybinės“ dešrelės kartu yra alternatyvus posovietinis ir Europinis dabarties ir ateities projektas, kuriam pritaria daug vartotojų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Maistas; Marketingas; Politinis subjektyvumas; Rinkodara; Vartojimas; Consumption; Food; Food, consumption, marketing, political subjectivity, Lithuania; Lithuania; Marketing; Political subjectivity.

ENIn Lithuania, the first country to secede from the Soviet Union, the term Soviet has been used in public space to refer to the vanished Soviet empire and to experiences of colonization and resistance. However, in 1998, the "Soviet" symbol was successfully revived in the Lithuanian consumer food market as a brand name for meat products - primarily sausages. In this article, I argue that the market is a political arena in which values, ideologies, identities, and history are being shaped. The marketing and consumption of "Soviet" sausages is a form of political engagement that negotiates current power relations and inequalities. The meanings and practices surrounding "Soviet" sausages tell an intriguing story about broader processes of change. The "Soviet" sausage renaissance in Lithuania implies a critique of the post-socialist neoliberal state and constitutes an attempt to create an alternative modernity that is both post-Soviet and European. [From the publication]

ISSN:
0002-7294
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30578
Updated:
2020-12-19 17:59:01
Metrics:
Views: 92
Export: