Švietimo paslaugų ikimokyklinio amžiaus vaikams organizavimo universaliuose daugiafunkciniuose centruose prielaidos

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Švietimo paslaugų ikimokyklinio amžiaus vaikams organizavimo universaliuose daugiafunkciniuose centruose prielaidos
Alternative Title:
Basis for organising education services to pre school children in universal multifunctional centres
In the Journal:
Socialinis ugdymas [Social Education]. 2011, Nr. 15 (26), p. 5-18, 90-104 (anglų kalba)
Keywords:
LT
Ikimokyklinis ugdymas / Pre-school education; Švietimas. Švietimo politika / Education. Education policy; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTŠiame straipsnyje aptariama ikimokyklinio švietimo paslaugų organizavimo prieinamumas ir įvairovė. Tyrimo tikslas – teoriškai atskleisti švietimo paslaugų ikimokyklinio amžiaus vaikams organizavimo universaliuose daugiafunkciuose centruose prielaidas ir galimybes. Atliekant tyrimą taikyti šie metodai: mokslinės literatūros, švietimą reglamentuojančių dokumentų analizė. Mokslinės literatūros ir tyrimų analizė rodo, kad švietimo paslaugų pasiūla ir prieinamumas nėra pakankamai užtikrinti, menka švietimo pagalbos formų įvairovė. Švietimo pagalbos vaikui ir jo tėvams teikimo paslaugos mieste ir kaime pasiskirsčiusios neproporcingai. Mokinių pasiekimų tyrimai rodo, kad vaikų dalyvavimas ikimokykliniame ugdyme gerina mokinių pasiekimus, todėl būtina išplėtoti ikimokyklinio ugdymo paslaugas, užtikrinant lygias mokymosi starto galimybes, teikiant kryptingą pedagoginę pagalbą visoms vaikus auginančioms šeimoms. Švietimo pagalba ikimokyklinio amžiaus vaikams yra teisiškai reglamentuota, tačiau realiai teikiant pagalbą vaikui ir šeimai, stokojama institucijų partnerystės. Siekiant didinti ugdymo prieinamumą inicijuojamas universalių daugiafunkcinių centrų steigimas, tikslinių edukacinių programų, skirtų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus auginančioms šeimoms, vykdymas. Daugiafunkcinio centro projektuojamų paslaugų įvairovė leidžia modeliuoti ne tik socialinę, bet ir švietimo pagalbą vaikams ir jų šeimoms sprendžiant nepakankamos švietimo ir socialinių paslaugų kokybės, pasiūlos ir prieinamumo gyvenamosiose vietovėse problemą.Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinio amžiaus vaikai; Kompleksinės paslaugos; Universalus daugiafunkcinis centras; Švietimo organizavimas; Švietimo organizavimas, ikimokyklinio amžiaus vaikai, universalus daugiafunkcis centras, kompleksinės paslaugos; Integrated services; Organization of education, pre-scool children, universal multifunctional centre, complex service; Organization of preschool education; Versatile multi-center.

ENThe paper discusses accessibility and diversity of pre-school education services. The aim of the study is to theoretically reveal the possibilities of the organisation of pre-school education services in universal multifunctional centres. The following methods were employed: the analysis of scientific literature and documents regulating education. The analysis of scientific literature and research shows that the supply and accessibility of education services are not sufficient, and the diversity of educational assistance forms is scarce. The services of the provision of educational assistance for children and their parents are distributed unevenly in urban and rural areas. The surveys of pupils’ achievements show that children’s participation in pre-school education improves their results; therefore, it is necessary to develop pre-school education services ensuring equal opportunities of the start of learning, providing targeted pedagogical assistance to all families raising children. Educational assistance to pre-school children is legally regulated; however, in practice the lack of institutional partnership is observed while providing assistance to children and families. In order to increase accessibility of education, the establishment of universal multifunctional centres and the implementation of targeted educational programmes for families raising pre-school and pre-primary aged children are initiated. The diversity of services of a multifunctional centre allows modelling not only social, but also educational assistance for children and their families while solving the problem of insufficient quality, supply and accessibility in residential areas of educational and social services.

ISSN:
1392-9569; 2351-6011
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30544
Updated:
2020-07-28 20:26:16
Metrics:
Views: 90    Downloads: 21
Export: