Moteris fiziniuose ir technologijos moksluose : mokinė, studentė, mokslininkė

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Moteris fiziniuose ir technologijos moksluose: mokinė, studentė, mokslininkė
Alternative Title:
Women in physical and technological sciences: a schoolgirl, a woman-student, and a woman-scientist
Editors:
  • Novelskaitė, Aurelija, aut, sudarymas [aut, com]
  • Purvaneckienė, Giedrė, aut, sudarymas [aut, com]
  • Urbonienė, Aistė, aut [aut]
  • Stonkuvienė, Irena, aut [aut]
Publication Data:
Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2011.
Pages:
280 p
Notes:
Kitos autorės: Giedrė Purvaneckienė, Aistė Urbonienė, Irena Stonkuvienė. Bibliografija.
Contents:
Įvadas: moterys moksle ir lyčių lygybės užtikrinimo moksle politika Lietuvoje / Aurelija Novelskaitė, Giedrė Purvaneckienė — Empiriniai lyties aspekto fizinių ir technologijos mokslų srityse tyrimai. Metodologiniai Lietuvos bendrojo lavinimo ir aukštosiose mokyklose bei mokslo organizacijose atliktų studijų ypatumai / Aurelija Novelskaitė, Giedrė Purvaneckienė, Aistė Urbonienė — Pradinė pozicija: mokykla — Mokinių profesinės motyvacijos formavimosi prielaidos fizinių ir technologijos mokslų srityse lyties aspektu / Aistė Urbonienė — Mokslininkė: seksuali blondinė ar pikta ragana? / Aistė Urbonienė — Mokytojų ir mokinių požiūris į moterų ir vyrų veiklos ir karjeros galimybes fizinių ir technologijos mokslų srityse / Aurelija Novelskaitė, Irena Stonkuvienė — Mokytojų požiūris į fizinius ir technologijos dalykus besimokančius mokinius ir mokines: mitologizuotų lūkesčių galia / Irena Stonkuvienė — Lyčių atžvilgiu korektiško mokymo(-si) turinio ir metodų paieškos / Irena Stonkuvienė — Reikšmingiausias pasirinkimas: studijos aukštojoje mokykloje — Vidiniai ir išoriniai motyvacijos veiksniai renkantis studijų sritį: retrospektyvi studenčių ir mokslininkių nuomonė / Giedrė Purvaneckienė — Ar ši profesija man tinka? Studenčių ir studentų požiūris į fizinių ir technologijos mokslų sričių profesijų statusą / Aurelija Novelskaitė, Aistė Urbonienė — Studentes profesinei karjerai fizinių ir technologijos mokslų srityse motyvuojantys edukaciniai veiksniai / Aistė Urbonienė — Fizinių ir technologijos mokslų studenčių patirtys studijų procese: palaikymas ar diskriminacija? / Giedrė Purvaneckienė — Mokslinė veikla: nuolatinis kilimas ar galutinė stotelė? — Moterų karjera fiziniuose ir technologiniuose moksluose: teorinės galimybės ir pasiekimai / Giedrė Purvaneckienė —Moters - akademinės bendruomenės narės atspindžiai universitetinėje žiniasklaidoje / Aurelija Novelskaitė — Baigiamasis žodis. Fiziniai ir technologijos mokslai Lietuvoje po 50 metų. Kur moterys? / Giedrė Purvaneckienė, Aurelija Novelskaitė — Women in Physical and Technological sciences: A Schoolgirl, a Woman-student, and a Woman-scientist. Summary — Literatūra — Apie autores.
Summary / Abstract:

LTPagrindinis monografijos tikslas – supažindinti Lietuvos akademinę bendruomenę ir kartu Lietuvos visuomenę su lyčių problematika Lietuvos mokslo bendruomenėje. Koncentruojantis į specifines fizinių ir technologijos mokslų sritis, kuriose moterų mažumos problema šiandien yra akivaizdžiausia, šia monografija siekiama atkreipti mokslo bendruomenės ir visuomenės dėmesį į reikšmingiausius lyčių problematikos Lietuvos moksle aspektus, esamus ir galimus tokios situacijos padarinius tiek konkretiems individams, tiek Lietuvos mokslo ir net visos šalies raidai. Akademiniu lygmeniu šia monografija yra siekiama praplėsti socialinio žinojimo apie specifinį reiškinį - lyties ypatumus moksle - ribas, prisidedant prie socialinės teorijos, (pa)aiškinančios tokių socialinių reiškinių ir procesų, kaip lyties įvaizdžio kūrimas ir lyties stereotipų raiška, lyties socializacijos ypatumai ir pan., kūrimo bei plėtojimo ir socialinių feministinių tyrimų metodologijos tobulinimo. Mokslinių tyrimų rezultatų panaudojimo, visuomenės informavimo bei švietimo prasme, šia monografija tikimasi tiek informuoti ir šviesti Lietuvos mokslo bendruomene ir visą visuomenę, tiek ir prisidėti prie lyčių lygybės politikos diegimo Lietuvos moksle. Monografija apima tris svarbiausius moterų dalyvavimo moksle lygmenis, susijusius su esminiais moters mokslinės veiklos periodais. Tai - 1) mokymosi bendrojo lavinimo mokykloje laikotarpis 2) studijų aukštojoje mokykloje periodas; 3) mokslinė veikla, tapus visateise akademinės bendruomenės nare.Reikšminiai žodžiai: Lytis; Švietimas; Moterų padėtis švietime; Moterų karjera; Moterys aukštajame moksle; Gender; Education; Women in education; Women career; Women in higher education.

ENAlthough Lithuania's human development index has been steadily rising, it is not necessarily a reliable of whether a country is rising or falling in the global economic core-periphery hierarchy. The purpose of this paper is to analyze what factors most influence Lithuania's changing CPH position. Three factors are treated as independent variables, which we argue have a direct impact on CPH mobility. These variables are: the amount of foreign direct investment (FDI); energy consumption per capita; and high technology exports as a percentage of all manufactured goods. The research suggests that foreign direct investment and high technology exports contribute more to Lithuania's changing CPH than per capita energy consumption. One explanation may involve Lithuania's booming biotechnology sector, which is not particularly energy intensive. [text from author]

ISBN:
9789955336389
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30521
Updated:
2021-02-05 20:10:26
Metrics:
Views: 47
Export: