Vidutiniškai sutrikusio intelekto vaiko socialinių įgūdžių individualizuoto ugdymo strategijos : atvejo analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vidutiniškai sutrikusio intelekto vaiko socialinių įgūdžių individualizuoto ugdymo strategijos: atvejo analizė
Alternative Title:
Strategies for individualised education of social skills for children with moderate mental disabilities: case study
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2011, Nr. 3 (56), p. 393-412
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pateikiamas vidutiniškai sutrikusio intelekto vaiko – specialiosios mokyklos mokinės – socialinių įgūdžių raiškos tyrimas ir nagrinėjamos galimos socialinių įgūdžių ugdymo gairės. Tiesioginio stebėjimo ir atvejo analizės metodais atliktu tyrimu siekiama atsakyti į probleminius klausimus: kokie vidutiniškai sutrikusio intelekto vaiko socialiniai įgūdžiai pasireiškia neformaliose (nestruktūruotose) aplinkose (šeimoje, bendraamžių rate); kokios galimos ugdymo strategijos išryškėja, stebint sutrikusio intelekto asmens elgseną neformalioje aplinkoje? Remiantis atvejo analizės rezultatais, modeliuojamos individualizuoto ugdymo struktūruotose (mokyklos) ir nestruktūruotose (šeimos, bendraamžių) aplinkose programos gairės. Modeliuojant ugdymo programą, laikytasi prielaidos, kad vidutiniškai sutrikusio intelekto mokiniai turi kai kurių socialinių įgūdžių, kurie leidžia jiems pagal savo galias tapti aktyvesniais bendravimo, ugdymo ar kt. aplinkų ir veiklų dalyviais, tačiau jiems reikia kryptingesnio socialinio ugdymo, įtraukimo į veiklas, kuriose jie su tėvų ir pedagogų pagalba galėtų ugdytis būtinus socialinius įgūdžius. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Atvejo analizė; Individualizuotas ugdymas; Socialiniai įgūdžiai; Sutrikusio intelekto vaikai; Case study; Individualized education; Mentally impaired children; Social skills.

ENThe article contains research of social skills mentally impaired children's and the modelling of the potential training guide of social skills. Direct observation and case study methods of the research carried out to answer the questions: What are the average of mentally retarded children's social skills appear in the informal environments (family, peers round)? What are the educational strategies revealed by observing the behavior of persons with intellectual disabilities in informal contexts? Based on the results of case study, simulated a program guidelines of individualized education at schools and in family environment. Modelling the curriculum followed the assumption that students with moderate intellectual disabilities have some social skills that allow them within their powers to become more active in communication with peers and adults, but they need more targeted social development, involvement in activities; they need special help of parents and teachers to develop their necessary social skills. [From the publication]

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30507
Updated:
2018-12-17 13:01:27
Metrics:
Views: 118    Downloads: 38
Export: